شناسهٔ خبر: 57354168 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

شزنی پنالتی‌گیرترین دروازه‌بان حال‌حاضر جهان؟ + عکس

دروازه‌بان تیم ملی لهستان با عملکردی درخشان و مهار پنالتی، زمینه‌ساز اصلی پیروزی عقاب‌ها درمقابل عربستان بود و یک رکورد جدید خلق کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی عربستان و لهستان از ساعت ۱۶:۳۰ امروز، شنبه پنجم آذر، در دومین مصاف مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه آموزش الریان برابر یکدیگر قرار گرفتند. این دیدار با پیروزی قاطعانه دو بر صفر لهستان مقابل عربستان به پایان رسید.

در این بازی، مهاجمان عربستان فرصت‌های گل‌زنی زیادی دربرابر لهستان خلق کردند و شانس‌های متعدد گل‌زنی ازجمله پنالتی را امتحان کردند، اما ناکام ماندند. دلیل این ناکامی نیز حضور دروازه‌بانی نام‌آشنا و باتجربه، یعنی وویچخ شزنی، درون دروازه لهستان بود.

وویچخ شزنی علاوه بر مهارت‌های دیدنی، دقیقه ۱+۴۵ ابتدا ضربه پنالتی سالم الدوساری را به زیبایی سیو کرد و روی ریباند شوت محمد البریک را با نوک‌انگشتان به کرنر فرستاد تا دروازه‌اش بسته بماند.

شزنی پنالتی‌گیرترین دروازه‌بان حال‌حاضر جهان؟+عکس

شزنی پنالتی‌گیرترین دروازه‌بان حال‌حاضر جهان؟+عکس

شزنی با مهار پنالتی مقابل عربستان، حالا پس از لیگ وان و لیگ برتر جزیره انگلیس، لیگ برتر سری‌آ و سوپرکاپ ایتالیا، لیگ قهرمانان اروپا، در جام جهانی هم پنالتی سیو کرده است تا رکورد عجیب و غریب مهار پنالتی در شش تورنمنت باشگاهی و ملی را از خود به‌ثبت برساند.

گلر کهنه‌کار عقاب‌های لهستان همچنین پس از انجام دو بازی در جام جهانی ۲۰۲۲، دو کلین‌شیت، ۹ شوت دورکرده، ۹ سیو و صددرصد سیو، بهترین دروازه‌بان این رقابت‌ها به‌شمار می‌رود. وی پس از تیبو کورتوآ و گیرمو اوچوآ، سومین دروازه‌بانی است که در جام جهانی قطر در جریان بازی، پنالتی گرفته است.

نظر شما