شناسهٔ خبر: 57354150 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

وزارت دفاع روسیه:

آمریکایی‌ها ویروس جدید کرونا تولید کرده اند

خبرگزاری صداوسیما

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: دانشگاه آمریکایی بوستون ویروسی تولید کرده است که بر اساس سویه بیماری «کووید» باعث «اومیکرون» می‌شود.

صاحب‌خبر -

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دانشگاه آمریکایی بوستون ویروسی تولید کرده است که بر اساس سویه بیماری «کووید» باعث «اومیکرون» می‌شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی المصدر به نقل از وزارت دفاع روسیه، دانشگاه آمریکایی بوستون بر اساس نوع «او میکرون» و ویروس اصلی ووهان، ویروسی تولید کرده است که باعث بیماری کووید می‌شود.

وزارت دفاع امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد این ویروس اصلاح‌شده باعث مرگ ۸۰ درصد از نمونه‌های حیوانی آزمایش‌شده و همچنین ظهور علائم عصبی غیر معمول و آسیب شدید ریوی شده است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، آزمایش خواص محافظتی آنتی بادی‌ها کاهش ۱۱ برابری توانایی آن‌ها را در خنثی کردن پاتوژن‌های جدید و ناکارآمدی واکسن‌های موجود نشان داده است.

این وزارتخانه توضیح داد علیرغم خطرات میکروبی بسیار بالا، این مطالعه دانشگاهی با بودجه دولت آمریکا و بدون تایید مناسب سازمان تنظیم مقررات ایمنی زیستی آمریکا انجام شد

وزارت دفاع روسیه: بولتون در حال تهیه سندی در خصوص نیاز به سلاح بیولوژیکی برای رهبری آمریکا است

در همین حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرد جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا یکی از اعضای تدوین و تهیه سندی درباره نیاز آمریکا به تولید سلاح بیولوژیکی برای نوسازی ارتش آمریکا و همچنین تضمین رهبری آمریکا بر جهان است.

ایگور کریلف فرمانده نیرو‌های حفاظت رادیولوژیکی، شیمیایی و بیولوژیکی نیرو‌های مسلح روسیه در نشست خبری گفت: تحقیقات جاری در آمریکا درباره توسعه عوامل بیماری زا ما را مجبور می‌کند در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی مسئول تهدید‌های بیولوژیکی تجدید نظر کنیم و یکی از این مقامات جان بولتون است که پیشتر به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا کار کرده است.

کریلف افزود جان بولتون سال ۲۰۰۱ نیز ریاست هیئت آمریکایی در پنجمین کنگره بازنگری کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی را بر عهده داشت. در نتیجه رایزنی‌ها، طرف امریکایی همکاری در زمینه ساز و کار تحقیق را به طور کامل متوقف کرد و از عملیات پیشنهادی برای تحقیق از سایت‌ها و مراکز احتمالی انبار و ذخیره سازی تسلیحات بیولوژیکی را به این بهانه که تهدیدی برای منافع ملی آنان است طفره رفت و شانه خالی کرد.

نظر شما