شناسهٔ خبر: 57353098 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

موج تعدیل نیرو به گوگل رسید: ۱۰٬۰۰۰ نفر از کارکنان اواخر دی اخراج می‌شوند

مبین احمدی / The Independent

ظاهراً گوگل برای کاهش هزینه‌ها قصد دارد اواخر دی‌ماه نزدیک‌ به ۱۰٬۰۰۰ نفر از کارکنانش را اخراج کند. گوگل اولین شرکتی نیست که دست به چنین اقدامی می‌زند.

صاحب‌خبر -

طبق ادعای برخی منابع‌، آلفابت، مالک گوگل، قصد دارد به‌زودی حدود ۱۰٬۰۰۰ نفر از کارمندانی را اخراج کند که عملکردشان از نگاه این شرکت «ضعیف» است. سیستم جدید آلفابت که برای مدیریت عملکرد کارکنان طراحی شده است، به مدیران داخلی شرکت امکان می‌دهد هزاران نفر از کارکنان ضعیف را از اوایل سال آینده‌ی میلادی اخراج کنند.

به‌گزارش ایندیپندنت، از مدیران آلفابت خواسته شده است با استفاده از سیستم جدید ۶ درصد از کل نیروی کار آلفابت (معادل تقریباً ۱۰٬۰۰۰ نفر) را به‌عنوان کارمند ضعیف مشخص کنند. احتمالاً این سیستم در‌نهایت طرح‌های تشویقی و پاداشی را کاهش می‌دهد که در قالب سهام به کارکنان اعطا می‌شود.

آلفابت همچون سایر شرکت‌های صنعت فناوری در سال جاری میلادی با مشکلات متعددی مواجه شده است؛ از همه‌گیری ویروس کرونا تا افزایش تورم. سود آلفابت در فصل سوم ۲۰۲۲ درمقایسه‌با فصل سوم ۲۰۲۱ درحدود ۲۷ درصد افت کرد. در این بازه‌ی زمانی، سود هر سهم و درآمد آلفابت کمتر از حد انتظار تحلیلگران بود.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، چند ماه پیش گفت که این شرکت مسیر دشواری در پیش دارد و بهره‌وری کارکنان باید افزایش پیدا کند. او با معرفی طرح جدیدی به نام «بهار سادگی» گفت که بهره‌وری نیروهای آلفابت در حد انتظار نیست و باید تغییراتی اِعمال شود. در هفته‌های اخیر، تعداد زیادی از شرکت‌های صنعت فناوری برای کاهش هزینه‌های جاری، بخشی از کارکنانشان را اخراج کرده‌اند. توییتر نیمی از کارکنانش را اخراج کرد و متا و آمازون نیز به شیوه‌ای مشابه با هزاران نفر قطع همکاری کردند.

گفته می‌شود تعدیل نیروی آلفابت تیم‌های مختلفی مثل دانشمندان داده و مهندسان نرم‌افزار را دربر می‌گیرد. منابع آگاه می‌گویند تعدیل نیرو در این شرکت از ۱۷ ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (۲۷ دی ۱۴۰۱) آغاز می‌شود.

نظر شما