شناسهٔ خبر: 57352713 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

لهستان 2 - 0 عربستان

لهستان گرچه در بازی اول مقابل مکزیک متوقف شد اما انگیزه‌های زیادی برای پیروزی مقابل نماینده آسیا داشت، آنها که در سومین گام باید به مصاف مسی و یارانش بروند، به خوبی می‌دانستند پیروزی در این بازی نیمی از راه صعود را برای آنها هموار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

تیم فوتبال لهستان در دومین بازی خود در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفق شد با نتیجه دو بر صفر عربستان را شکست دهد.

به گزارش اعتدال، تیم‌های لهستان و عربستان در هفته دوم مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه اجوکیشن سیتی (دوحه) به مصاف یکدیگر رفتند.

قضاوت این مسابقه را ویلتون سامپایو داور برزیلی با کمک‌های برونو باشیلیا و برونو پیرس برعهده داشت.

عربستان، تیمی که در بازی نخست بزرگ‌ترین شگفتی جام را خلق کرد و موفق شد آرژانتین را با تمام بزرگانش شکست دهد، به دنبال کسب امتیاز در این بازی بود تا شانس‌هایش را برای رسیدن به مرحله بعدی این رقابت‌ها افزایش دهد.

لهستان گرچه در بازی اول مقابل مکزیک متوقف شد اما انگیزه‌های زیادی برای پیروزی مقابل نماینده آسیا داشت، آنها که در سومین گام باید به مصاف مسی و یارانش بروند، به خوبی می‌دانستند پیروزی در این بازی نیمی از راه صعود را برای آنها هموار خواهد کرد.

دقایق حساس

دقیقه ۳۹: لهستان با یک حمله برق آسا به گل دست یافت، شروع بلند و دقیق از شزنی به روبرت لواندوفسکی رسید ولی او موفق به گلزنی نشد و توپ از دروازه دور شد. لواندوفسکی دوباره توپ را گرفت و این بار به زیلنسکی پاس داد تا او با شوتی محکم توپ را به طاق دروازه عربستان بکوبد.

دقیقه ۴۴: عربستان صاحب ضربه پنالتی شد. صالح الشهری در محوطه جریمه لهستان پس از برخورد با مدافع لهستان سرنگون شد. اگرچه شدت خطا زیاد نبود اما اعتراض یاران عربستان را به همراه داشت و در ادامه کمک داور ویدوویی به داور پیشنهاد بازبینی صحنه را داد و او هم بعد از بازبینی صحنه نقطه پنالتی را نشان داد و عربستان را صاحب یک ضربه پنالتی کرد. شزنی ابتدا ضربه الدوساری را دفع کرد و در ادامه ضربه محمد آلبورایک را نیز به کرنر فرستاد تا ناجی تیمش باشد.

دقیقه۸۲: اشتباه مهلک مدافع عربستان باعث شد تا روبرت لواندوفسکی توپ‌ربایی کند. او پس از تک به تک با دروازه‌بان عربستان هنر خود را به نمایش گذاشت و با ضربه فنی‌ای گل دوم عربستان را به ثمر رساند.

ترکیب لهستان:

شزنی، کمیل گلیک، یاکوب کیویور، متیو کش، بارتوش برزینسکی، گرژگورز کریچوویاک، کریستیان بیلیک، آرکادیوژ میلیک (کریشتوف پیانتک)، پرزمیسلاو فرانکوفسکی، پیوتر زیلنسکی (یاکوب کامینسکی) و روبرت لواندوفسکی

ترکیب عربستان:

محمد العویس، عبدالله العمری، علی البلیهی، سعود عبدالحمید، محمد آلبورایک (سلطان الغنام)، عبدالله المالکی، سامی الناجی (نواف عبید)، محمد کنو، فراس البریکان، سالم الدوسری و صالح الشهری

نظر شما