شناسهٔ خبر: 57352526 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

دیپلماسی مقاومت در ایستگاه مسکو؛

دبیرکل نُجَباء با نمایندگان ویژه پوتین دیدار کرد/ ابتکار الکعبی برای گشودن فصلی نو در روابط عراق ـ روسیه

عضو عالی‌رتبه مقاومت عراق در سفر به مسکو با شخصیت‌های بلندپایه روس به رایزنی و تبادل‌نظر پرداخت.

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در جریان سفر به روسیه با سه شخصیت بلندپایه این کشور دیدار و گفتگو کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» در ملاقات با معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در خاورمیانه و آفریقا، ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری به‌منظور ارتقای روابط میان بغداد ـ مسکو، تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد که آمریکا با ادامه اشغالگری، به زمین و ثروت‌های عراق دست‌درازی کند.

وی با اشاره به تحولات جاری در عرصه بین‌الملل که جهان را به‌سمت شکل‌گیری یک نظم جهانی جدید سوق می‌دهد، تأکید کرد: دنیای جدید، چندقطبی است و سلطه مطلق آمریکا را برنمی‌تابد.

عضو عالی‌رتبه مقاومت عراق با تشریح دیدگاه‌ها و رویکردهای جنبش نُجَباء در حوزه‌های جهادی ـ سیاسی، نقش روسیه در معادلات جهانی به‌ویژه منطقه غرب آسیا را حائز اهمیت برشمرد.

«میخائیل بوگدانف» نیز ملت‌های منطقه را علاقمند به فراگیری صلح و حاکمیت بر سرنوشت خویش دانست و خاطرنشان ساخت: جنبش نُجَباء، هم در عراق و هم در سوریه، نقش مهم و مؤثری در مقابله با تروریسم ایفا کرده است.

وی همچنین در تأیید اظهارات دبیرکل نُجَباء گفت: تحکیم و افزایش روابط بین کشورهای ما ضروری است و باید این هدف را در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، محقق کنیم.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در دیداری دیگر، با مشاور ارشد «ولادیمیر پوتین» و رئیس انستیتو شرق‌شناسی روسیه به گفتگو نشست.

الکعبی ضمن تبیین وضعیت فعلی عراق، نقطه‌نظرات پیشنهادی خود برای حل مشکلات و فائق آمدن بر چالش‌های مشترک دو ملت را ارائه کرد.

در ادامه، پروفسور «ویتالی ناومکین» از فعالیت‌های اثربخش جنبش نُجَباء تقدیر کرد و افزود: گسترش روابط فیمابین، امری ناگزیر است و با توجه به فرهنگ غنی عراق، باید روابط فرهنگی، علمی دو کشور را به‌طور همه‌جانبه گسترش دهیم.

ملاقات بعدی دبیرکل نُجَباء با مفتی و رئیس مرکز دینی مسلمانان روسیه بود که طرفین راجع‌به چالش‌های دینی و خنثی‌سازی توطئه‌ها به تبادل‌نظر پرداختند.

شیخ «اکرم الکعبی» مقابله با تحریف ادیان الهی توسط غربی‌ها را لازم دانست و نقش دو کشور روسیه و ایران در جلوگیری از این تحریف‌ها را مهم ارزیابی کرد.

وی همچنین عراق را میدانی مناسب برای گردهمایی و تشریک مساعی کشورها در این راستا معرفی نمود.

شیخ «البر گرگانوف» نیز در دیدار دبیرکل نُجَباء درباره نقش اساسی جامعه مسلمانان روسیه در روند سیاسی این کشور توضیحاتی ارائه کرد و خواستار مقابله مؤثر با هرج‌ومرج آفرینی آمریکا در حوزه دین شد.

نظر شما