شناسهٔ خبر: 57351703 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی:

بسیاری از مدیران با مفاهیم دانش بنیان ناآشنا هستند

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: متاسفانه بسیاری از مدیران با مفاهیم دانش بنیان ناآشنا هستند و نمی‌توانند در مجموعه خود موضوعات دانش بنیان را پیگیری کنند.

صاحب‌خبر -

دکتر مسعود میرزایی شهرابی افزود: در گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی موافقت خود را با تشکیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان اعلام کردند و پس از این موافقت این توقع وجود داشت که تک تک وزارتخانه ها همچون یک پیکر واحد شوند و سپس معاونت علمی و فناوری، مفاهیم مرتبط با فناوری را به اطلاع آنها برساند تا موضوعات مرتبط با این حوزه در اداره های کل‌ و شهرستانها نیز رسوخ کند.

وی ادامه داد:این در حالی است که کاملا مشهود است که آنها با موضوعات حوزه فناوری هیچ قرابت و آشنایی ندارند و این موضوع نیز برگرفته از عملکرد ۱۰ سال گذشته معاونت علمی ریاست جمهوری است که در رصد این موضوع کم کاری شکل گرفته است و متاسفانه در ۱۰ سال گذشته شرکت‌های نوپا هم به صورت سلیقه‌ای حمایت شده اند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: انتظار می رود مدیران باید بیش از پیش با موضوع فناوری آشنایی داشته باشند تا پیگیری کارها در این حوزه به خوبی انجام شود.

میرزایی افزود: به عنوان مثال ۳۵ درصد کشاورزان به طور مطلق سواد ندارند، ۴۵ درصد آنها سواد ابتدایی دارند و فقط ۲۰ درصد کشاورزان دیپلم، فوق دیپلم و یا مدرک کارشناسی دارند از این رو این بدنه، فناوری را به خوبی نمی شناسد و وزارت جهاد کشاورزی باید روشی را طراحی می‌کرد که حداقل در کنار کشاورزان بی‌سواد، چند جوان تحصیل کرده و آشنا به فناوری نیز حضور پیدا می‌کردند.

نظر شما