شناسهٔ خبر: 57351028 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

فن‌خال: هرگز فکر نمی‌کردم ژاوی یک روز مربی شود

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: ژاوی هرناندز سال ها بازیکن بارسلونا بود و پس از جدایی از این باشگاه در سال 2015 راهی السد قطر شد. او در السد از فوتبال بازنشسته شد و سپس هدایت همین باشگاه را برعهده گرفت. ژاوی در فصل گذشته جانشین رونالد کومان در بارسا شد و موفق به کسب جام نشد. در فصل جاری با وجود حذف مجدد بارسا از دور گروهی لیگ قهرمانان، ژاوی توانسته با تیم در لالیگا نتایج خوبی بگیرد و فعلا صدرنشین است.

لوئیس فن‌خال که زمانی مربی ژاوی در بارسا بود، در مورد او نظر جالبی دارد:«ژاوی، درک درستی از فوتبال داشت ولی شخصیت او به گونه‌ای بود که فکر نمی کردم روزی مربی شود. خوشحالم که او در سال های اخیر توانسته کاملا از لحاظ شخصیتی متحول شده و وارد دنیای مربیگری شود و به او افتخار می‌کنم.»
دیگر شاگرد فن‌خال در بارسا یعنی لوئیس انریکه اما سال‌هاست مربیگری می‌کند و افتخارات زیادی هم با بارسا کسب کرد. او حالا مربی تیم ملی اسپانیاست:«در مورد انریکه فقط می توانم بگویم که به او افتخار می کنم. او زمانی که فوتبال بازی می کرد، در مورد همه چیز نظرات خوبی می داد و فوتبال را خیلی خوب می فهمید. بر خلاف ژاوی در مورد انریکه اطمینان داشتم که روزی مربی می شود. به هر دو افتخار می کنم.»

نظر شما