شناسهٔ خبر: 57350034 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری نشست امنیت غذایی و محصولات کشاورزی در اوکراین

تهران – ایرنا – ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز شنبه میزبان نشست امنیت غذایی و صادرات محصولات کشاورزی با شرکت کاتالین نواک همتای مجار و نخست وزیران بلژیک و لیتوانی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا نیز در این نشست سخنرانی ویدئویی کردند.

رئیس ستاد ارتش و نخست وزیر اوکراین در هنگام سخنرانی زلنسکی برای گشایش این نشست، در کنار او حضور داشتند.

به گزارش ۵ آذر ماه ایرنا از رویترز؛ هم زمان با برگزاری مراسم یادبود قربانیان فاجعه «هولودومور» اوکراین در دوران شوروی سابق، رییس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور خواستار پاسخگویی روسیه برای قحطی در آن زمان و تحولات اخیر در اوکراین شد.

«آندری یرماک» روز شنبه در کانال تلگرام خود نوشت: روسیه تاوان قربانیان فاجعه «هولودومور» - قحطی بزرگ اوکراین در دوره استالین - را می‌دهد و برای جنایات امروز نیز پاسخگو خواهد بود.

مراسم یادبود قربانیان فاجعه «هولودومور» امروز (چهارمین شنبه ماه نوامبر) در اوکراین برگزار می‌شود.

جوزف استالین رهبر شوروی سابق در نوامبر ۱۹۳۲ میلادی (آذرماه ۱۳۱۱)، نیروهای پلیس را مامور کرد تا تمام غلات از جمله بذرهایی که برای محصول سال بعد باید کاشته می‌شد و همچنین تمام دام‌ها را از کشتزارهای اوکراین جمع آوری و توقیف کنند. در پی این اقدام، میلیون‌ها اوکراینی در ماه‌های بعدی بر اثر قحطی جان خود را از دست دانند.

نظر شما