شناسهٔ خبر: 57346728 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

همزمان با ادامه عملیات در عراق؛

ترکیه: عملیات زمینی در سوریه در نزدیک‌ترین زمان ممکن آغاز می‌شود

وزیر دفاع ترکیه از قریب الوقوع بودن آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد و آمریکا را به اتخاذ رویکرد‌های متناقض در قبال دغدغه‌های امنیتی آنکارا متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن دو نظامی این کشور در شمال عراق خبر داد.

این اتفاق در ادامه عملیات «پنجه-قفل» رخ داد که از ماه میلادی آوریل، علیه «پ ک ک» در جریان است.

همزمان، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با متهم کردن آمریکا به اتخاذ مواضع متناقض در قبال دغدغه‌های امنیتی آنکارا، از تداوم عملیات نظامی «پنجه شمشیر» خبر داد که از یکشنبه گذشته علیه مواضع یگان‌های کردی مدافع خلق در شمال سوریه آغاز شد و ترکیه آن‌ها را شاخه نظامی پ ک ک تلقی می‌کند.

آکار همچنین تهدید کرد که در ادامه حملات هوایی، عملیات زمینی در سوریه در نزدیک‌ترین زمان ممکن آغاز خواهد شد.

روز گذشته، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفته بود: مهم نیست تروریست‌ها از چه کسی کمک می‌گیرند، ما قطعاً حساب و انتقام هر قطره خونی که می‌ریزند را از این دشمنان بشریت گرفته و خواهیم گرفت.

او همچنین گفته بود که در آنسوی مرزهایمان به دنبال تکمیل کمربند امنیتی از غرب تا شرق هستیم.

ترکیه دولت واشنگتن را به حمایت از پ ک ک و شبه نظامیان کرد سوری متهم می‌کند و حتی می‌گوید این گروه‌ها شاخه‌ای از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)‌هستند.

تشدید حملات ترکیه علیه تروریست‌های پ ک ک و یگان‌های «ی پ گ» در واکنش به حادثه بمب گذاری در استانبول است که دو هفته پیش اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

نظر شما