شناسهٔ خبر: 57345868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

چگونه فروش خود را در یک ماه متحول کنید؟ راه حلی ساده برای کسب‌وکارها!

صاحب‌خبر - افزایش فروش خواستهٔ اصلی هر کسب‌وکاری است. این همه جان‌کندن که نمی‌تواند بدون سود و درآمد کافی باشد؟ ولی از چه راهی و چگونه می‌توان فروش بیشتری داشته باشیم؟ این همان سؤالی است که می‌خواهیم در این مقاله، به آن پاسخ دهیم.
 

فروش؛ بحران همیشگی کسب‌وکارها

فروش شرط اصلی تداوم و بقا در هر کسب‌وکاری است. با این حال، نمی‌توانید فقط بنشینید و امیدوار باشید تا کسی با محصول و خدمات شما آشنا شود و سفارشی ثبت کند. 

اغلب کسب‌وکارها هم با این مسئله دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ از تبلیغات اشتباه گرفته تا هدف‌گرفتن مخاطبی که به آن‌ها نیاز ندارد.

مثلاً تبلیغات بنری عادی برای افزایش آگاهی از برند مناسب‌تر است تا فروش! در نقطهٔ مقابل، اگر از بنرهای تبلیغاتی برای ریتارگتینگ استفاده کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که بیشتر بفروشید.

فروش هرگز بی‌خود و بی‌جهت اتفاق نمی‌افتد! بلکه نتیجۀ استراتژی‌های منسجم و استفاده از انواع مختلف روش‌های بازاریابی و تبلیغات برای جذب مشتری است. 

برای بالابردن میزان فروش، نه‌تنها باید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید، بلکه باید مشتریان قدیمی خود را هم به خرید مجدد تشویق کنید. خوبی گروه دوم هم این است که دیگر نیاز نیست برای جذب آن‌ها و همچنین جلب اعتمادشان هزینه و تلاش کنید.

بیایید روش‌های مناسب برای فروش را با هم بررسی کنیم:

انواع روش‌های افزایش فروش و جذب مشتری

هر تبلیغاتی و هر استراتژی بازاریابی برای رسیدن به هدفی مشخص است. نمی‌توان از طریق جادهٔ بین تهران و ارومیه، به بندرعباس رسید!

قبل از اینکه سراغ انتخاب روش‌ها بروید، مشتری خود را بشناسید. چگونه می‌توانید محصول خودتان را به کسی بفروشید که نه می‌دانید کیست و نه می‌دانید به محصول شما نیاز دارد یا ندارد!

در این بخش، ۴ روش برای افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر را با شما در میان می‌گذاریم:

تبلیغات ریتارگتینگ

در تبلیغات ریتارگتینگ، شما کسی را جذب می‌کنید که علاقهٔ خود را به‌ شکلی به شما نشان داده است. مثلاً صفحهٔ محصولات را بررسی کرده و وب‌سایت را ترک کرده است. 

حالا این روش به شما کمک می‌کند پس از چند روز، تبلیغات خود را در سایر وب‌سایت‌ها به او نمایش دهید.

شاید باورتان نشود؛ ولی حدود ۹۲ درصد افراد در اولین بازدید خرید نمی‌کنند. به خرید حضوری فکر کنید! اغلب افراد چندین و چند فروشگاه را امتحان می‌کنند تا بالاخره، محصول خود را بخرند.
 
 

فروش بیشتر از طریق گوگل

گوگل یکی از شلوغ‌ترین محل‌ها در اینترنت است که می‌توان با کمک آن، فروش خودتان را افزایش دهید. 

۳ راه برای حضور در صفحهٔ نتایج جست‌وجو وجود دارد:
  • سئو: در این روش، گوگل هیچ هزینه‌ای از شما نمی‌گیرد.

    تبلیغات در گوگل: برای هر کلیک کاربر، مبلغ مشخصی به گوگل می‌دهید.

    ثبت موقعیت مکانی در نقشهٔ گوگل: بالاتر از نتایج جست‌وجو نمایش داده می‌شوید.
۲ روش آخر برای افزایش فروش سریع و جذب مشتری بیشتر مناسب‌ترند. با تبلیغات در گوگل، افرادی را هدف می‌گیرید که قصد خرید دارند. برای مثال، کسی را هدف می‌گیرید که «خرید شلوار لی مردانه» را جست‌وجو می‌کند نه «تاریخچهٔ شلوار»!

ثبت موقعیت مکانی هم باعث می‌شود در نتایج جست‌وجوهای محلی ظاهر شوید. ساعت کاری، آدرس فروشگاه و آدرس وب‌سایت را همراه با تصاویر مختلف در اینجا به مشتری نشان می‌دهید.
 

پیشنهادهای وسوسه‌کننده

مشتریانی که یک بار از شما خرید می‌کنند، بهترین گزینه برای افزایش فروش به حساب می‌آیند. شما می‌توانید آن‌ها را از طریق راه‌های مختلف، به خرید مجدد تشویق کنید.

مثلاً ارسال رایگان، ۳۰ درصد تخفیف برای تمام محصول‌ها را از طریق پنل پیامک به گوش مشتریان قدیمی خود برسانید.

از طرفی هم می‌توانید روی مشتریان راغب که اطلاعات خود را در اختیارتان گذاشته‌اند هم حساب کنید. آن‌ها علاقهٔ خود را با دادن اطلاعات شخصی مثل شماره‌تلفن یا ایمیل نشان داده‌اند.

حالا کافی است با پیشنهادهای وسوسه‌کننده مثل ۳۰ درصد تخفیف برای خرید اول یا ۳۰۰ هزار تومان هدیه برای اولین خرید، آن‌ها را به سمت خرید محصول سوق دهید.

فروش بیشتر با کمک مشتریان!

مشتریان راضی می‌توانند فروش شما را دگرگون کنند؛ بنابراین سعی کنید به چیزی بیشتر از فروش فکر کنید. تجربهٔ خوب مشتری باعث می‌شود شما را رایگان، به دیگران معرفی کند. از طرفی هم می‌توانید به او دلیل و انگیزه دهید. 

برای مثال، به‌ازای معرفی شما به مشتری جدید، ۵۰ هزار تومان در نظر بگیرید. البته بهتر است پاداش را هم به معرفی‌کننده و هم برای معرفی‌شده بدهید. 

این پاداش لزوماً نقدی نیست؛ مثلاً‌ می‌تواند کد تخفیف یا امتیاز بیشتر در باشگاه مشتری باشد.

به مدل اول به‌اصطلاح تبلیغات دهان‌به‌دهان و به دومی بازاریابی ارجاعی می‌گوییم.
ولی اجازه دهید یک روش را که از قضا هم موثر است و هم سریع، در بخش بعدی جداگانه بررسی کنیم:

ارسال پیامک، سریع‌ترین روش 

ارسال اس‌ام‌اس برای هر کسب‌وکاری مناسب است و اگر به‌درستی از آن استفاده کنید، نتایج بسیار خوبی دریافت خواهید کرد. 

اما چه راهی وجود دارد که نه‌تنها پیامک ما در میان انبوه پیامک‌های تبلیغاتی گم نشود، بلکه مخاطب هم آزرده‌خاطر نشود؟ 

از اس‌ام‌اس، می‌توان به‌ شکل‌های مختلف استفاده کرد:

به مشتریان قدیمی بفروشید

دربارهٔ این موضوع صحبت کردیم که مشتریان قدیمی چه نقشی در افزایش فروش دارند. سرویس‌های ارسال پیامک به شما کمک می‌کنند این مشتریان را دوباره هدف بگیرید. مثلاً اس‌ام‌اس را برای کسانی ارسال می‌کنید که در ۶ ماه اخیر، از شما خرید نکرده‌اند.

هدف‌گیری مخاطب بر اساس ویژگی‌های جمعیت‌شناختی

یعنی اس‌ام‌اس‌ها به تفکیک سن، جنسیت، خصوصیات رفتاری و سلیقۀ مشتری ارسال می‌شود. این کار باعث می‌شود تا مشتریان را طبقه‌بندی کنید و به هر یک پیام مناسب و درخور را ارسال کنید.

در این روش، شما اس‌ام‌اس تبلیغاتی را به دست کسی می‌رسانید که ویژگی‌های آن با مشتری ایدئال شما یکی است. به همین خاطر هم دیگر پیامک فروش کفش زنانه را برای مردان ارسال نمی‌کنید. 

ارسال منطقه‌ای

در پنل پیامک، می‌توانید تبلیغات خود را بر اساس منطقه و محل زندگی مشتریان تفکیک کنید. به‌عنوان مثال، ساکنان محلهٔ سعادت‌آباد. در این روش، می‌توانید حتی کوچه، شهر یا منطقه‌ای از شهر را مورد هدف قرار دهید.

چرا این مسئله به فروش بیشتر منجر می‌شود؟ اغلب افراد ترجیح می‌دهند از خدمات کسب‌وکارهای نزدیک به محل زندگی یا محل کار خود استفاده کنند. 

در این روش، دیگر اس‌ام‌اس خود را به دست کسی نمی‌رسانید که نمی‌تواند از خدمات شما به‌دلیل دوری بهره ببرد.

مزایای استفاده از پنل اس‌ام‌اس

  • دسترسی به کاربران آفلاین؛
    هزینۀ مقرون‌به‌صرفه؛
    دسترسی به مشتریان زیاد در کمترین زمان؛
    امکان دسته‌بندی مشتریان.
 
در این مقاله، سعی کردیم ۵ روش برای افزایش فروش را با شما در میان بگذاریم. فقط به این مسئله دقت کنید که هر روش، زمانی جواب می‌دهد که نه‌تنها بدانید چه کسی، مشتری شماست، بلکه بدانید محصول شما چگونه مشکل او را حل می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما