شناسهٔ خبر: 57344662 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری:

مراکز خدمات پزشکی پیشرفته در کشورهای همسایه راه‌اندازی می‌شود

مریم رضایی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از برنامه‌ این معاونت برای راه‌اندازی مراکز خدمات پیشرفته پزشکی در کشورهای همسایه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه مراسم رونمایی از فاز اول پروژه ژن درمانی کودکان مبتلا به سرطان خون در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دوره درمان‌های پیشرفته قرار داریم، اظهار کرد: امروزه سلامت یکی از مسایل مهم دنیا است و آینده صنعت سلامت در اختیار کشورهایی است که در حوزه‌های علم و فناوری حوزه سلامت فعال هستند.

وی ژن درمانی، سلول درمانی و مهندسی بافت را یکی از شاخه‌های جدی حوزه آینده پزشکی دانست و اظهار کرد: متاسفانه به دلیل آنکه هزینه‌های علم و فناوری و توسعه این حوزه بالا است، درمان‌های آن نیز پر هزینه است ولی با توجه به اینکه در کشور ارزش افزوده زیادی به دلیل وجود نیروی انسانی متخصص و توانمند، داریم و هزینه تولید نسبت به دنیا پایین‌تر است، این حوزه می‌تواند پتانسیل خوبی برای ایجاد یک صنعت بزرگ در کشور باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: اگر این حوزه‌های درمانی به خوبی حمایت و توسعه یابند و در ابعاد بزرگ و صنعتی، خدمت رسانی کنند، قطعا یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری کشور خواهند شد و سالانه بسیاری از مردم دنیا علاقه مند خواهند شد تا به کشور بیایند هم از گردشگری استفاده کنند و هم در حوزه سلامت، خدمات لازم را دریافت کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه برنامه‌هایی را به منظور راه اندازی مراکز خدمات فناورانه پزشکی در کشورهای همسایه در دستور کار داریم تا بتوانیم در کشورهای دیگر بر اساس تعرفه‌های دنیا، از ثروتی که دانشمندان ایجاد کرده‌اند به خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام

نظر شما