شناسهٔ خبر: 57340487 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردوغان: به دنبال ایجاد کمربند امنیتی در مرزهای جنوبی ترکیه هستیم

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به عملیات هوایی این کشور در شمال سوریه گفت: در آنسوی مرزهایمان به دنبال تکمیل کمربند امنیتی از غرب تا شرق هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز جمعه در مراسم مقابله با خشونت علیه زنان با اشاره به عملیاتهای ترکیه در شمال سوریه اظهار داشت: در آنسوی مرزهایمان با تکمیل کمربند امنیتی که ایجاد می کنیم از جان میلیون زن و کودک محافظت می کنیم. در کوتاهترین زمان این کمربند از غرب تا شرق به طور کامل شکل می گیرد که توسط آن امنیت شهروندان خود و ساکنان آن مناطق را شکل می دهیم. 

وی همچنین طی سخنانی در مراسم به آب انداختن سومین کشتی پروژه میلگم که توسط ترکیه برای پاکستان ساخته شده است در استانبول گفت: مهم نیست (تروریست‌ها) از هر کسی می‌خواهند کمک بگیرند، ما قطعاً حساب و انتقام هر قطره خونی که می‌ریزند را از این دشمنان بشریت گرفته و خواهیم گرفت.

اردوغان با اشاره به روند مبارزه با داعش در سوریه گفت: کسانی که زیر پوشش نام سوریه(آمریکا و ائتلاف مبارزه با داعش)، گروه تروریستی و تجزیه طلب را با سلاح، تجهیزات و آموزش پشتیبانی می‌کنند، به جای اینکه مدام ما را به آرامش و خویشتن‌داری دعوت کنند، به نظر ما برای آنها مفید است که محاسبات خود را بر این اساس و روند انجام دهند. هیچ کس نمی‌تواند در این زمینه به ما درس بدهد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: مصمم به استراتژی خود برای نابودی کامل تروریسم از ریشه‌ آن هستیم.

ترکیه طی هفته گذشته عملیات وسیع هوایی در شمال سوریه و عراق ترتیب داده و جنگنده های این کشور تحت عملیات پنجه-شمشیر اقدام به بمباران شمال سوریه تا عمق 20 کیلومتری و شمال عراق تا عمق 140 کیلومتری کرده اند و وسعت این عملیات 700 کیلومتر مربع است.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در این خصوص گفته بود که طی این عملیات تاکنون 326 تروریست کشته شده اند.

ترکیه طی سه سال گذشته عملیاتهای متعدد هوایی و زمینی را در شمال سوریه و عراق ترتیب داده که بهانه آن را مقابله با گروههای تجزیه طلب پ ک ک می نامد. این عملیاتها با واکنش تند مقامات سوریه و عراق روبرو شده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما