شناسهٔ خبر: 57339137 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

ستاره پرسپولیسی در صدر جدول با ارزش‌ترین بازیکنان ایرانی

مهدی طارمی مطابق انتظار با ارزش‌ترین بازیکن تیم ملی محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

ستاره پرسپولیسی در صدر جدول با ارزش‌ترین بازیکنان ایرانی

سایت ترانسفر مارکت بر اساس پارامترهای مختلف، بازیکنان فوتبال را ارزش گذاری می‌کند و خیلی از تیم‌ها برای خرید یا فروش بازیکن به این سایت استناد می‌کنند.

بالا رفتن یا پایین آمدن ارزش بازیکنان به عواملی چون موفقیت تیمی و فردی، تعداد بازی، میزان تاثیرگذاری در تیم و روی گل‌ها، ملی پوش بودن یا نبودن و همچنین سن بازیکن مربوط است.وقتی فهرست بازیکنان تیم ملی که در قطر حضور دارند را نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که ارزش چند ستاره تیم ملی به شدت افت کرده است.

با این حال مطابق انتظار مهدی طارمی با ارزش ترین بازیکن تیم ملی و کل فوتبال ایران به حساب می‌آید. ستاره تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه پورتو با درخشش در لیگ پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا جزو ستاره‌های باارزش جام جهانی خارج از ۵ لیگ معتبر اروپا هم انتخاب شد و به جرات می‌توان گفت که طارمی شناخته شده ترین بازیکن حاضر تیم ملی محسوب می‌شود.

طارمی در دو ماه گذشته درخشش بی نظیری با پورتو داشته و به عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ برتر پرتغال و باشگاه پورتو انتخاب شد. مهدی همچنین در اولین بازی تیم ملی مقابل انگلیس در جام جهانی هم موفق شد دبل کند و در پایان مرحله اول گروهی رقابت‌های جام جهانی خودش را به عنوان یکی از بهترین گلزنان این دوره از مسابقات مطرح کرد.

ارزش مهاجم سابق پرسپولیس در ترانسفر مارکت به ۲۰ میلیون یورو رسیده و بعد از او هم سردار آزمون با ۱۲ میلیون یورو در رده بعدی قرار دارد. بعد از این دو ستاره تیم ملی بازیکنانی مثل جهانبخش و قدوس جزو با ارزش ترین بازیکنان حال حاضر تیم ملی محسوب می‌شوند.

همچنین علی کریمی هافبک سابق استقلال که در تیم کایسری اسپور ترکیه بازی می‌کند، بیشترین افت قیمت را داشته و ارزش او فقط ۱۰۰ هزار یورو اعلام شده است. کریمی مدت طولانی به دلیل مصدومیت از میادین دور بود و به تازگی به بازی‌ها برگشته است. با این حال کیروش او را با خودش به قطر برد و حتی در بازی مقابل انگلیس هم به صورت فیکس از کریمی استفاده کرد ولی نمایش بسیار ضعیف کریمی باعث شد تا بین دو نیمه تعویض شود.

برچسب‌ها:

نظر شما