شناسهٔ خبر: 57334033 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روسیه: غرب قوانین اقتصاد بازار را زیر پا می‌گذارد

وزیر دارایی روسیه می‌گوید که کشورهای غربی با تحریم روسیه و مسدود کردن دارایی‌های آن قوانین اقتصاد بازار را نقض می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، «آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی روسیه گفت، کشورهای غربی که روسیه را تحریم کرده و دارایی‌های آن را مسدود می‌کنند، در واقع قوانین اقتصاد بازار را نقض می‌کنند.

سیلوانوف روز جمعه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: اگر ما در مورد اقتصاد بازار و اقتصاد غیربازاری صحبت می‌کنیم، این کشورها باید در تصمیماتی که می‌گیرند تجدید نظر کنند که از جمله آن محدودیت‌های اعمال شده بر روسیه و حساب های آن و مسدود شدن ذخایر و دارایی‌های شرکت‌های ما و مسدود کردن تجارت است. آیا این روش‌های بازار کار در سازمان تجارت جهانی که همه ما به آن تعلق داریم، است؟ البته که نه.

وزیر دارایی روسیه افزود که بحث در مورد سقف قیمت کالاهای اساسی در بازارهای جهانی ممکن است به مسدود کردن قوانین بازار و اصول روابط باشد.

وی تاکید کرد: در نهایت نمی‌توان اقتصاد و قوانین اقتصادی را نمی‌توان فریب داد، اگر در جایی محدودیت ایجاد شود، واکنش‌هایی نسبت به قیمت این کالاها وجود خواهد داشت.

سیلوانوف تاکید کرد: بنابراین، کسانی که در مورد ماهیت غیر بازاری اقتصاد روسیه صحبت می‌کنند، بروند اول به خودشان و ابتکاراتی که به آن متوسل می‌شوند، نگاهی اندازند.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کردند و همچنین دارایی‌های تجار روسی و بخشی از ذخایر بین المللی روسیه را مسدود کردند.

دولت روسیه نیز به نوبه خود بر  حمایت از شرکت‌های ملی آسیب دیده از تحریم‌ها تاکید کرد و از اتخاذ مجموعه ای از اقدامات برای حفظ ثبات مالی و اقتصادی در این کشور خبر داد.

پایان پیام/

نظر شما