شناسهٔ خبر: 57331702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خط ویژه| «فیلترینگ اینترنت در ایران» اسم رمز برای تنفس مصنوعی به آشوب‌ها / حمله شرق به تیم ملی فوتبال قبل از بازی و ذوق زدگی اینترنشنال

چرا یک روزنامه داخلی باید مورد تحسین رسانه‌های دشمن قرار بگیرد؟ چرا رسانه موساد باید از روزنامه یک فعال اصلاح‌طلب تقدیر کند؟! بهتر است آقای کرباسچی به این سؤالات پاسخ دهد.

صاحب‌خبر -

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضدانقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

ادعای عجیب روزنامه شرق و ذوق‌زدگی اینترنشنال سعودی

روزنامه شرق در شماره پنجشنبه در مطلبی با عنوان «تیم ملی ما» به قلم «مصطفی هاشمی طبا» نوشت: «با این تیم بی‌تمرکز، مربی دوماهه تحمیلی و فضای اجتماعی منعکس‌شده در استادیوم، آیا انتظار پیروزی باید داشته باشیم؟ فدراسیون ما حتی نتوانست تماشاگران را سازمان‌دهی کند؛ کاری که دیگر کشورها انجام می‌دهند.»

در ادامه این مطلب آمده است: «اگر به نخواندن سرود از سوی بازیکنان ایراد داریم، به یاد آوریم که در سال‌های گذشته ایران‌دوستی نفی و حتی شرک خوانده می‌شد و هرگز آموزش این کار به ورزشکاران داده نشده است و وقتی احساس ایران‌دوستی نفی می‌شود، چه جای گله است؟ »

 

این روزنامه اصلاح‌طلب مدعی شده است که در سالهای گذشته، ایران دوستی نفی و حتی شرک خوانده می‌شد! این ادعا هیچ نسبتی با واقعیت ندارد. نکته قابل تأمل اینجاست که این یادداشت روزنامه شرق با استقبال ویژه اینترنشنال سعودی مواجه شده و این سایت ضدایرانی با ذوق‌زدگی آن را بازنشر داد.

 

متاسفانه جریان اصلاح‌طلب همواره با اتهام زنی به جریان انقلابی، این طیف را جماعتی دگم اندیش معرفی می‌کند. برخلاف این ادعا هیچگاه ایران دوستی نفی و شرک خوانده نشده، بلکه آن چیزی که نفی شده، دوقطبی سازی، میدان دادن به دشمن و خودتحقیری نسبت به غرب بوده است؛ و این‌ها دقیقاً همان خطی است که بخشی از جریان اصلاح‌طلب اصرار دارد که آن را اجرا و تکرار کند.

 

«فیلترینگ اینترنت در ایران» اسم رمز برای تنفس مصنوعی به آشوب‌ها

روزنامه هم میهن در مطلبی با عنوان «بیکاری گسترده در پی فیلترینگ» نوشت: «دو ماه از گسترده شدن فیلترینگ در ایران می‌گذرد و در همه این مدت فعالان اقتصادی، فضای مجازی و حتی مسئولان دولتی درباره از بین رفتن کسب‌وکارهای اینترنتی زیادی هشدار داده‌اند. تعدادی از کارشناسان کسب‌وکار می‌گویند، در دو ماه گذشته بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار شغل از بین رفته است و احتمال بیکاری 10 میلیون نفر در ایران وجود دارد؛ آن هم در شرایطی که ایران 72 میلیون نفر کاربر اینترنتی دارد و حدود 55 درصد آنها از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. آمارهای وزارت ارتباطات نشان می‌دهد، اینستاگرام در ایران ۴۸ میلیون و واتس‌آپ حدود ۵۲ میلیون و تلگرام 50 میلیون کاربر دارند؛ سه شبکه اجتماعی و پیام‌رسان که حالا همه‌شان فیلترند و به نظر می‌رسد آنطور که تعدادی از نمایندگان مجلس می‌گویند، فعلاً تصمیمی برای رفع فیلتر آنها وجود ندارد.»

 

«زمزمه‌های استفاده از اینترنت داخلی قبل از این هم شنیده می‌شد، اما هیچ‌کس تصور نمی‌کرد به این صورت و شدت این اتفاق بیفتد... اواسط آبان‌ماه بود که خبری درباره حمایت مالی از کسب‌وکارهای اینترنتی آمد؛ معافیت‌های مالیاتی، خدمات پرداخت، تضمین پیدا کردن دنبال‌کننده‌ها در شبکه‌های اجتماعی، دادن تسهیلات و... جزو این بسته‌های حمایتی است...به جای اینکه بسته حمایتی ارائه شود، باید موانع از بین برود تا بتوان اینترنت را به شرایط قبل برگرداند. باید وضعیتی ایجاد شود که پلتفرم‌ها دوباره فعال شوند.»

 

برخلاف ادعای این روزنامه اصلاح‌طلب، اینترنت در ایران مسدود نیست و فیلترینگ نیز شامل حال سه پلتفرم خارجی از جمله اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ است. علت نیز آن است که شرکت متا (مالک این دو پلتفرم) به دلیل تخلفات فیلتر شده و علاوه بر آن، شرکت متا قوانین و شروط ایران را برای ادامه فعالیت نپذیرفته است.

 

پلتفرم‌های اینستاگرام و تلگرام علناً به آموزش اغتشاشگران در ایران اقدام کرده و اقداماتی از جمله ساخت کوکتل مولوتف و نارنجک دستی را آموزش می‌دهند. این پلتفرم‌ها همچنین مردم را به آشوب و التهاب تشویق کرده و نسبت به مدافعان امنیت و حافظان نظم در کشور نفرت پراکنی می‌کنند.

اتفاقاً پلتفرم‌هایی از جمله اینستاگرام و تلگرام با نحوه فعالیت خود در ایران و ترویج خشونت، دوقطبی سازی و ناامنی و فراهم کردن بستر جنایت، کسب و کار مردم ایران را مختل کرده‌اند. یک نمونه از این رفتار، حضور اراذل و اوباش در بازارها و تهدید کسبه و بازاریان به اعتصاب زورکی و اجباری است.

 

متاسفانه برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب با دروغ «فلیترینگ و مسدودسازی اینترنت» از یکسو پلتفرم‌های داخلی را تضعیف و تحقیر می‌کنند و از سوی دیگر در تلاش هستند تا با این قبیل فضاسازی‌ها، به آشوب‌ها با چاشنی معیشت و اقتصاد، جان تازه‌ای بدهند.

پایان پیام/.

نظر شما