شناسهٔ خبر: 57326428 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رسانه‌های صهیونیست بعد از انفجارها: با انتفاضه بزرگ‌تر و متفاوت‌تری روبه‌رو هستیم

مقامات، تحلیلگران و رسانه‌های رژیم صهیونیستی در گزارش‌های خود تاکید کردند که با انتفاضه بزرگ‌تر و متفاوت‌تری روبه‌رو هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسئولان سابق رژیم صهیونیستی، تحلیلگران و رسانه‌های عبری‌زبان در گزارش‌هایی ضمن اعلام ترس و نگرانی خود از وضعیت امنیتی جدید در سرزمین‌های اشغالی، تاکید کردند که تل‌آویو با انتفاصه بزرگ‌تر و متفاوت‌تری نسبت به گذشته مواجه است.

طبق گزارش وبگاه شبکه «المیادین»، ژنرال «تامیر هیمن» رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (امان) روز گذشته (پنجشنبه، ۲۴نوامبر) گفت که نشانه‌های روشنی از آغاز سومین انتفاضه فلسطینی وجود دارد.

هیمن تاکید کرد که «شاخص‌ها و نشانه‌هایی وجود دارد که به چشم می‌آیند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت و احتمال [آغاز] انتفاضه سوم فلسطین با ویژگی‌ها و ابعاد بی‌سابقه را افزایش می‌دهد».

این ژنرال صهیونیست ضمن تکرار این موضع تل‌آویو که «باید با حملات تروریستی رخ‌داده در قدس و همچنین ربوده شدن جسد تیران فرو باید به عنوان نشانه‌هایی از منفجرشدن مهیب وضعیت در میان مدت برخورد شود»، خاطرنشان کرد که «صحنه [تحولات] فلسطین، ملتهب‌تر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می‌کنند».

رسانه‌های فلسطینی دو روز پیش، چهارشنبه خبر دادند که گروهی از نیروهای مقاومت مستقر در اردوگاه «جنین» (شمال کرانه باختری) جسد یک صهیونیست را ربوده‌اند و به‌ازای تحویل آن به رژیم صهیونیستی خواستار آزادسازی چند اسیر فلسطینی شده‌اند.

این موضوع بعد از رخ دادن دو انفجار روز چهارشنبه (۲۳نوامبر) در قدس اشغالی رخ داد؛ در پی آن دو انفجار که نظامیان صهیونیست را به حالت آماده باش درآورد، یک صهیونیست کشته و بیش از سی نفر زخمی شدند.

رسانه‌های عبری در پی این دو انفجار بزرگ، گزارش دادند: آنچه در ماه‌های اخیر در کرانه باختری شاهد بودیم انتفاضه‌ای متفاوت است که با انتفاضه‌های دهه هشتاد و سال ۲۰۰۰ فرق دارد؛ تفاوت ان نیز از خشونت گسترده علیه ارتش آشکار می‌شود».

رسانه‌های صهیونیست به نقل از یکی از مقامات نظامی رژیم اشغالگر نوشتند: «اسرائیل با یک پدیده نگران‌کننده مواجه است؛ ما به لحاظ شدت ملتهب شدن وضعیت میدانی، از پایان انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۷ تا به امروز شاهد چنین روزهایی نبوده‌ایم».

«گیلی کوهن» تحلیلگر مسائل سیاسی در شبکه «کان» رژیم صهیونیستی فاش کرد که «مقامات امنیتی اسرائیل از وضعیت بالقوه قابل انفجار در داخل فلسطین بسیار نگران هستند».

رسانه‌های عبری به نقل از یک منبع آگاه از دیدارهای مقامات ارشد رژیم صهیونیستی با «باربارا لیف» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، اعلام کردند که آمریکایی‌ها از آنچه در کرانه باختری رخ می‌دهد بسیار نگران هستند و از تشدید وضعیت درگیری‌ها می‌ترسند.

پایان پیام/م

نظر شما