شناسهٔ خبر: 5732528 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نقاب از چهره سرکرده جبهه النصره افتاد

خبرگزاری شبستان : هویت اصلی الجولانی، سرکرده گروهک تروریستی النصره فاش شد و الجزیره وعده انتشار تصویر چهره وی را داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منابع خبری، در گزارشی که از شبکه تلویزیونی الجزیره پخش شد هویت اصلی ابومحمد الجولانی سرکرده جبهه النصره فاش شد.  بر اساس این گزارش نام واقعی او اسامه العبسی الواحدی و ملقب به الفاتح است.

وی متولد شهر "الشحیل" در استان دیرالزور سوریه و خانواده اش اصالتا اهل استان ادلب هستند.

در همین زمینه روزنامه رای الیوم گزارش داد: اعلام ناگهانی هویت سرکرده گروهک النصره به دنبال پخش مصاحبه وی در الجزیره پیام خاصی دارد.

این اقدام الجزیره به باور کارشناسان در هماهنگی با خود جولانی و با هدف معرفی وی به عنوان رهبر جدید معارضان مسلح سوریه و حذف نام النصره از فهرست تروریسم آمریکا صورت گرفته است همان گونه که الجزیره وعده انتشار تصویر کامل جولانی را در موقع مناسب داده است.

پیش از این نیز بغدادی، سرکرده داعش از النصره جدا شده و این اقدام منجر به درگیری های شدید میان آن دو و گروهای متبوعشان شده بود.

طبق این گزارش جولانی زیر نظر ابومصعب الزرقاوی موسس القاعده در عراق و رهبر معنوی داعش به فعالیت مشغول بود و پس از هلاکت زرقاوی به لبنان رفته و در جنوب لبنان در اردوگاه عین الحلوه رهبری گروهک جند الشام را بر عهده گرفت.

وی با آغاز بحران سوریه در الشحیل، زادگاهش جبهه النصره را بنیان گذاشت اما سرکرده داعش النصره را با گروهک خویش ادغام کرد و این موضوع با مقاومت و مخالفت شدید جولانی مواجه شد.

 

پایان پیام/

نظر شما