شناسهٔ خبر: 57323399 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جام جهانی 2022؛

پرتغال 3 - غنا 2؛ پیروزی یاران رونالدو در شب نمایش تحسین برانگیز غنا

صاحب‌خبر -
پرتغال 3 - غنا 2؛ پیروزی یاران رونالدو در شب نمایش تحسین برانگیز غنا
خبرگزاری آریا- برخلاف نیمه اولی سرد و بی روح، نیمه دوم این مسابقه بسیار جذاب و پر گل از آب در آمد.
به گزارش آریا، پرتغال قدم اولش در جام جهانی 2022 را چندان محکم برنداشت. شاگردان فرناندو سانتوس اگرچه نه به راحتی، اما در نهایت بر حریف خود غلبه کردند. برای لحظاتی پس از گل تساوی بخش آیو، غنایی‌ها باور کردند که می‌توانند از این بازی چیزی به دست بیاورند اما کم تجربگی یکی از جوان‌ترین تیم‌های تورنمنت، کار دست آن‌ها داد و نماینده آفریقا به دلیل احساساتی شدن پس از آن گل، به سرعت دو بار دیگر دروازه‌اش را باز شده دید. در ادامه تعویض اوتو ادو، بار دیگر اختلاف را به یک گل کاهش داد اما این بار برگشتی در کار نبود و بازی 3-2 به سود پرتغالی‌ها به پایان رسید. 
بالاخره بعد از سه بازی ابتدایی در سه دوره پیاپی جام‌جهانی کریستیانو رونالدو و تیم پرتغال موفق شدند به پیروزی و سه امتیاز دست پیدا کنند. بازی در نیمه اول بدون موقعیت چندانی بدون گل به پایان رسید. با وجود اینکه رونالدو دو یا سه موقعیت داشت نتوانست قفل دروازه غنا را باز کند.
در نیمه دوم اما ورق برای هر دو تیم برگشت. هرچقدر نیمه اول کم حادثه و کم موقعیت بود نیمه دوم با ضرباهنگی سریع و رد و بدل شدن 5 گل به پایان رسید. قفل بازی به وسیله رونالدو شکسته شد. ستاره مطابق انتظار روند بازی را تغییر داد و با گرفتن پنالتی و تبدیل آن به گل، پرتغال را یک بر صفر پیش انداخت.
کمتر از 10 دقیقه بعد اما ستاره‌های سیاه، پاسخ رونالدو و پرتغال را دادند و بازی را به تساوی کشاندند. پرتغال که تنها برگ و ستاره‌اش رونالدو نبود، با ستاره دیگر خود یعنی ژائو فلیکس در کمتر از 5 دقیقه پاسخ داد و دوباره پرتغال از غنا پیش افتاد. دقایقی بعد رافائل لیائوی جوان برای پرتغال به زمین رفت و او هم تنها سه دقیقه بعد از ورود به زمین، دروازه غنا را باز کرد تا در فاصله ده دقیقه به پایان پرتغال سه بر یک پیش بیفتد اما این تمام ماجرا نبود. عثمان بوکاری بازیکن تعویضی غنا در دقیقه 89 یکی دیگر از گلها را جبران کرد تا اختلاف به حداقل برسد. او بعد از گل به نزدیکی‌های نیمکت پرتغال رفت و مقابل چشمان کریستیانو رونالدو شادی بعد از گل او را به نمایش گذاشت تا چهره رونالدو درهم برود. در لحظات پایانی وقتهای تلف شده هم غنا فرصت به تساوی کشاندن بازی را داشت اما این اتفاق نیفتاد و در نهایت رویای غنا نیمه تمام ماند و پرتغال با نتیجه 3 بر 2 پیروز مسابقه شد
پرتغال 1 - غنا 0،دقیقه 65: کریستیانو رونالدو بالاخره توانست اثرش را روی روند بازی بگذارد و با یک فرار در محوطه جریمه مدافع غنا سالیسو را مجبور کرد تا روی او خطا کند تا داور فوراً در صورت خود بدمد و نقطه پنالتی را نشان دهد. ستاره خودش پشت توپ قرار گرفت و زیگی را با وجود تشخیص مسیر توپ مقهور کرد و  گل اول پرتغال در قطر را به ثمر رساند.
پرتغال 1 - غنا 1،دقیقه 73: ستاره جوان محمد قدوس که در نیمه دوم بهترین بازیکن تیمش بوده با یک فرار خوب از جناح چپ وارد محوطه جریمه پرتغال شد و با یک پاس به بیرون آیو دروازه پرتغال را باز کرد تا بازی برای غنا زنده شود
پرتغال 2 - غنا 1،دقیقه 78:ستاره پرتغال ژائو فلیکس یک پاس در عمق دقیق از فرناندز را دریافت کرد و با یک فرار خوب در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با یک ضربه دقیق دروازه زگیل را باز کرد
پرتغال 3 - غنا 1،دقیقه 80:رافائل لیائو ستاره جوان تنها سه دقیقه وقت نیاز داشت تا پاسخ اعتماد مربی را بدهد و دروازه غنا را باز کند. بازهم برونو فرناندز مغز متفکر پرتغال در متن حرکت بود. برونو ستاره جوان را در جناح چپ محوطه غنا پیدا کرد و لیائو با یک ضربه پای راست دقیق دروازه غنا را برای بار سوم باز کرد.
پرتغال 3 - غنا 2،دقیقه 89:فرار عبدالرحمان بابا از جناح چپ پرتغال و اشتباه کانسلو باعث شد بابا با یک سانتر خوب برای تیر دوم ، بوکاری را پیدا کند و او هم با یک ضربه سر دقیق گوشه بالای دروازه را هدف قرار دهد تا امیدهای ستاره‌های سیاه زنده بماند.

نظر شما