شناسهٔ خبر: 57319943 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امضای توافق‌نامه همکاری میان روسیه و ترکیه در زمینه اعتباربخشی نشان حلال

طرف‌های روسیه و ترکیه در حاشیه نمایشگاه بین المللی حلال استانبول، در زمینه اعتباربخشی حلال توافق‌نامه همکاری امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، بر اساس بیانیه‌ای که امروز پنجشنبه از سوی سازمان اعتباربخشی روسیه «Rossacridatsya» منتشر شد این سازمان یک پروتکل همکاری در زمینه کیفیت حلال با آژانس اعتباربخشی حلال جمهوری ترکیه امضا کرده است.

این سند توسط نازاری اسکریپنیک، رئیس سازمان اعتباربخشی روسیه و زفر سویلو، رئیس هیئت مدیره آژانس اعتباربخشی حلال ترکیه امضا شد و هدف آن ارتقای همکاری، سازماندهی تعامل در زمینه ارزیابی های مشترک و تبادل اطلاعات و همچنین آموزش متخصصان و کارشناسان اعتباربخشی است.

این پروتکل همچنین همکاری در توسعه و اجرای دستورالعمل‌های زیرساخت کیفیت حلال، دوره‌های آموزشی تخصصی و تبادل اعتبار و کارشناسان فنی را برای تسهیل تبادل تجربیات و بهترین شیوه‌ها فراهم می‌کند.

همچنین قرار است کارگروه هایی برای سازماندهی رویدادهای مشترک بین روسیه و تنرکیه برای افزایش آگاهی از زیرساخت‌های کیفیت حلال و همچنین ترویج اجرای استانداردهای سازمان همکاری اسلامی (OIC) ایجاد شود.

بر اساس این بیانیه، این سند در چارچوب هشتمین اجلاس جهانی حلال و نمایشگاه «Halal Expo 8» (حلال اکسپو 8‌) در استانبول به امضا رسیده است.

* افتتاح نمایشگاه حلال اکسپوی استانبول

امروز پنجشنبه، شهر استانبول ترکیه، علاوه بر میزبانی هشتمین اجلاس جهانی حلال، شاهد افتتاح نمایشگاه «حلال اکسپو 8» برای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی است که هدف آن دستیابی به گردش مالی با برآورد یک میلیارد یورو است.

این نمایشگاه توسط مرکز اسلامی توسعه تجارت «ICDT» و مؤسسه استانداردسازی و مقیاس‌شناسی کشورهای اسلامی «SMIIC» و با حمایت ریاست جمهوری ترکیه برگزار می‌شود.

 

فعالیت‌های نمایشگاه تا 27 نوامبر ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود که مورد توجه داخلی و بین المللی علاقمندان به بازار حلال قرار گیرد، زیرا استانبول یک بازار تجاری مهم و کانون تلاقی اقتصادها، تجار و سرمایه گذاران است.

به گفته برگزارکنندگان نمایشگاه امسال، پیش بینی می‌شود حدود ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی از ۴۰ کشور جهان در این نمایشگاه شرکت کنند و در طول مدت برپایی این نمایشگاه، ۴۰ هزار نفر از جمله ۱۰ هزار خارجی از آنجا بازدید کنند.

پیش بینی می‌شود فعالیت های این نمایشگاه شاهد نمایش غذاهای حلال از کشورهای مختلف جهان و ترکیه و مشارکت آشپزها در آن برای تهیه اقلام غذایی باشد که به بازدیدکنندگان به عنوان تست عرضه می‌شود‌.

این نمایشگاه شامل جشنواره مد اسلامی نیز خواهد بود، به ویژه آنچه که زنان محجبه به آن علاقه‌مند هستند که مطئنا مورد استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرار خواهد گرفت و انعقاد قراردادها بین تجار و شرکت‌ها را به همراه خواهد داشت.

پایان پیام/

نظر شما