شناسهٔ خبر: 57319721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

امیرعبداللهیان : در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه امارات آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و بین المللی مورد رايزنی قرار گرفت

وزیر امور خارجه با انتشار گزارش اینستاگرامی خود نوشت: در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه اماراتآخرین تحولات مناسبات دوجانبه و بین المللی مورد رايزنی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان –  حسین امیرعبداللهیان با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود به تشریح جزئیات گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه امارات پرداخت و نوشت: در تماس تلفنی امروز با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات متحده عربی، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و بین المللی مورد رايزنی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه افزود: به ایشان گفتم توسعه و گسترش روابط با کشورهای همسایه، از جمله با امارات مورد توجه ماست و تهران برای برگزاری نشست مشترک تجار و بازرگانان ایران و امارات آمادگی دارد.

وی ادامه داد: همچنین رویکرد غیر سازنده آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در قبال اغتشاشات اخیر در ایران و سوء استفاده سیاسی و ابزاری از نهادهای بین المللی مانند حقوق بشر را قویا محکوم کردم.

امیرعبداللهیان گفت: آقای آل نهیان نیز روابط پایدار و پویا میان دو کشور را خواستار شد و برای برگزاری نشست های کمیسیون مشترک و کمیته تجار و بازرگانان ایران و امارات و گسترش مناسبات دوجانبه اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان همچنین بر ضرورت عدم پیروی نهادهای حقوق بشری از رویکرد سیاسی تأکید کرد و خواستار احیای توافق هسته ای و رفع اختلافات فنی در این زمینه شد و آن را به نفع همه طرفها دانست.

 انتهای پیام/

نظر شما