شناسهٔ خبر: 57318550 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در گفت‌وگوی وزیر خارجه امارات مطرح کرد:

انتقاد امیرعبداللهیان از رویکرد غیرسازنده آمریکا و اروپا در قبال اغتشاشات اخیر

وزیر امور خارجه از رویکرد غیر سازنده آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در قبال اغتشاشات اخیر در ایران و سوء استفاده سیاسی و ابزاری از نهادهای بین المللی مانند حقوق بشر انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه و همکاری‌های بین المللی امارات متحده عربی، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و بین المللی مورد رایزنی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان گفت: توسعه و گسترش روابط با کشورهای همسایه، از جمله با امارات مورد توجه ماست.

وزیر امور خارجه آمادگی تهران را برای برگزاری نشست مشترک تجار و بازرگانان ایران و امارات اعلام کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در بخشی از این گفت و گوی تلفنی، رویکرد غیر سازنده آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در قبال اغتشاشات اخیر در ایران و سوء استفاده سیاسی و ابزاری از نهادهای بین المللی مانند حقوق بشر را قویا مورد انتقاد قرار داد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه و همکاری‌های بین المللی امارات متحده عربی در این گفت‌وگوی تلفنی روابط پایدار و پویا، بین دو کشور را خواستار شد.

وزیر خارجه امارات برای برگزاری نشست های کمیسیون مشترک و کمیته تجار و بازرگانان ایران و امارات و گسترش مناسبات دوجانبه اعلام آمادگی کرد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان با تأکید بر بر ضرورت عدم پیروی نهادهای حقوق بشری از رویکرد سیاسی، خواستار احیای توافق هسته ای و رفع اختلافات فنی در این زمینه شد و آن را به نفع همه طرف‌ها دانست.

پایان پیام/50

نظر شما