شناسهٔ خبر: 57316033 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقام یمنی: چون نمی‌گذاریم نفتمان را بدزدند از ما به شورای امنیت شکایت می‌کنند

عضو دفتر سیاسی انصارالله در توییتی نوشت، چون یمنی‌ها دیگر نمی‌گذارند نفت کشورشان توسط ائتلاف دزدیده شود، از آن‌ها به شورای امنیت شکایت می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در توئیتی نوشت: تصور کنید! کشور‌های جنگ ۴ جانبه که به ما تعرض و ما را محاصره کرده اند و سرزمین ما را به اشغال در آورده و دارایی‌های ما را دزدیده اند، به شورای امنیت از ما شکایت می‌کنند، زیرا ما اجازه نداده ایم آن‌ها گاز و نفت یمن را بدزدند.

تا زمانی که همه درآمد‌های نفتی و گازی به کشور بازگردد تا حقوق کارمندان پرداخت شده و باقیمانده آن طبق بودجه سال ۲۰۱۴ بین همه استان توزیع شود، عملیات نظامی ما ادامه خواهد داشت.

وزارت نفت و معادن دولت نجات ملی یمن چندی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، میزان نفت و گاز یمن که ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن در دوره آتش‌بس موقت غارت کرده‌اند برای پرداخت ۱۱ ماه حقوق همه کارکنان دولت کافی بود.

این وزارتخانه تاکید کرد، مجموع ثروت نفتی یمن که طی مدت آتش بس توسط دشمن غارت شده به ۱.۱ میلیارد دلار می‌رسد که معادل ۹.۹ میلیون بشکه نفت است. این وزارتخانه اعلام کرد مجموع درآمد‌های گازی داخلی این کشور که توسط ائتلاف متجاوز و مزدوران آن در ماه‌های آتش‌بس به غارت رفته نیز بیش از ۱۱۴ میلیارد ریال است.

از سویی دیگر شایان ذکر است بیش از ۱۴ میلیارد دلار درآمد فروش نفت یمن را ائتلاف سعودی و عناصر وابسته به آن در طول سال‌های جنگ، غارت کرده اند. بیش از ۷۰ درصد از بودجه یمن سرقت می‌شود و یمنی‌ها از پرداخت حقوق هایشان محروم می‌شوند. علی محمد طعیمان، استاندار مأرب که دولت نجات ملی در  صنعا او را منصوب کرده است، این آمار‌ها را فاش کرد.

در همین راستا یکی از مسئولان ائتلاف متجاوز در مصاحبه با شبکه بی بی سی، اعتراف کرد درآمد‌های نفتی یمن به بانک الاهلی عربستان واریز می‌شود که این کار جنایت و خیانت بزرگی است و باعث شده بیش از یک میلیون کارمند دولتی از دریافت حقوق‌های خود محروم شوند.

نظر شما