شناسهٔ خبر: 57315595 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

ابراز امیدواری امیرعبداللهیان برای افزایش همکاریهای ایران و نامیبیا در مجامع بین‌المللی

وزیر امور خارجه ضمن قدردانی از مواضع نامیبیا در خصوص حمایت از مردم فلسطین و تاکید بر اهداف مشترک میان دو کشور، ابراز امیدواری کرد که شاهد افزایش هر چه بیشتر همکاریهای دو کشور در مجامع بین المللی باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و «ناندی ندایتوا» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه نامیبیا در یک تماس تلفنی درباره برخی مسائل بین المللی و توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و دانشگاهی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ضمن ابراز خرسندی از روابط خوب و رو به رشد فیمابین، از توسعه همکاری در حوزه‌های علمی، فناوری و کشاورزی استقبال کرد.

امیرعبداللهیان به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم و برنامه‌های در دست اقدام برای توسعه روابط و همکاری با این قاره و از جمله نامیبیا تاکید کرد.

وزیر امور خارجه در این گفتگو ضمن قدردانی از مواضع نامیبیا در خصوص حمایت از مردم فلسطین و تاکید بر اهداف مشترک میان دو کشور، ابراز امیدواری کرد که شاهد افزایش هر چه بیشتر همکاریهای دو کشور در مجامع بین المللی باشیم.

ناندی ندایتوا نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به حمایت‌های ایران در دوران مبارزه برای استقلال نامیبیا، زمینه‌های همکاری را فراوان توصیف و از توسعه همکاری های دوجانبه و چند جانبه استقبال کرد.

وی، ابراز امیدواری کرد در آینده به تهران سفر کند.

منبع: ایرنا

نظر شما