شناسهٔ خبر: 57314855 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جام جهانی قطر ۲۰۲۲:

پرتغال _ غنا/ پاگشای رونالدو برابر نماینده آفریقا

تیم ملی فوتبال پرتغال و غنا امروز _پنج شنبه سوم آذرماه_ از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه اسماعیل الفتح رو در روی یکدیگر به میدان می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال پرتغال و غنا در گروه H رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قرار دارند که امروز _پنج شنبه سوم آذرماه_ از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه اسماعیل الفتح رو در روی یکدیگر به میدان می‌روند.

بازی تیم‌های پرتغال و غنا

لقب تیم ملی فوتبال پرتغال: ناوبرها

لقب تیم ملی فوتبال غنا: ستاره‌های سیاه

تیم ملی پرتغال از سال ۱۹۳۴ برای حضور در جام جهانی تلاش می‌کرد تا اینکه پس از ۶ دوره ناکامی، در جام جهانی ۱۹۶۶ مجوز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرد. پس از این دوره، پرتغال ۴ دوره متوالی در جام جهانی حضور نداشت و دومین دوره حضور آنها در این مسابقات، به سال ۱۹۸۶ برمی‌گردد. پرتغال از جام جهانی ۲۰۰۲ به بعد در تمامی ادوار برگزار شده این رقابت‌ها حضور داشته است.

پرتغالی‌ها در ۷ دوره قبلی یک عنوان سومی، یک عنوان چهارمی، دو حذف در یک هشتم نهایی و سه حذف در مرحله گروهی کسب کردند، کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال است که با ۱۹۱ بازی بیشتری بازی را برای کشورش انجام داده و با به ثمر رساندند ۱۱۷ گل بیشتری گل را برای پرتغالی‌ها به ثمر رسانده است.

ناوبرها قبل از جام جهانی با تیم‌های نیجریه، اسپانیا، جمهوری چک (دوبازی) و سوئیس بازی داشتند که حاصل آن ۳ پیروزی و ۲ شکست بوده است.

تیم ملی فوتبال غنا تا کنون ۴ بار در جام‌های جهانی حضور داشته است که اولین آن جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و آخرین جام، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌باشد. آنها در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز حاضر بوده اند که بهترین نتیجه‌ی آنها حضور بین ۸ تیم نهایی در جا جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بود که در این مرحله پس از تساوی با تیم ملی فوتبال اروگوئه در ضربات پنالتی مغلوب شدند.

آندره آیو کاپیتان ستاره‌های سیاه است، آساموا جیان با ۱۰۹ بازی بیشتری بازی و با ۵۱ گل بیشترین گل را برای تیم ملی فوتبال غنا انجام به ثمر رسانده است.

تیم ملی فوتبال غنا قبل از جام جهانی با تیم‌های سوئیس، برزیل، قطر، کومور و گابن بازی دوستانه داشته که حاصل آن یک پیروزی، یک تساوی و ۳ شکست بود.

پرتغال و غنا تاکنون در سال ۱۳۹۳ مقابل یکدیگر قرار گرفتند که با نتیجه ۲ بر یک به سود پرتغال تمام شده است.

اسامی بازیکنان پرتغال: دروازه‌بانان: دیگو کاستا، روی پاتریشیو، ژوزه سا، ژوائو کانسلو، دیگو دالو، په په، روبن دیاز، دنیلو پریرا، آنتونیو سیلوا، نونو مندز، رافائل گوریرو، ویلیام کاروالیو، روبن نوس، ژوائو پالینیا، برونو فرناندز، ویتینیا، اوتاویو، ماتئوس نونز، برناردو سیلوا، ژوائو ماریو، کریستیانو رونالدو، ژوائو فلیکس، رافائل لیائو، ریکاردو هورتا، آندره سیلوا و گونسالو راموس.

سرمربی: فرناندو سانتوس

اسامی بازیکنان غنا: لارنس آتی زیگی، دانلاد ابراهیم، مناف نورودین، جوزف آیدو، دانیل آمارتی، عبدالرحمن بابا، الکساندر جیکو، طارق لمپتی، گیدئون منسا، محمد سالیسو، علیدو سیدو، آندره آیو، محمد کودوس، دانیل کوفی، الیشا اووسو، توماس پارتی، سالیس عبدالصمد، دانیل افرییی، جردن آیو، عثمان بوکاری، ایساهاکو عبدالفتاح، آنتوان سمنیو، کمال سووا، کامالدون سولمنا، ایناکی ویلیامز.

نظر شما