شناسهٔ خبر: 57314382 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

هدف‌گیری مقر تروریست‌ها پاسخی به شرارت گروهک‌های تجزیه طلب

عمویی گفت: با شکل‌گیری اغتشاشات شاهد شرارت و وحشت افکنی این گروه‌های تجزیه طلب در برخی شهر‌های شمال غرب کشور بودیم که با واکنش محکم و قاطع سپاه پاسداران مواجه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در مورد حضور و اقدامات نیرو‌های تجزیه‌طلب در حاشیه مرز‌های شمال غرب کشور، اظهار داشت: در مورد حضور این نیرو‌ها و اقدامات شرارت‌آمیز آن‌ها در شهر‌های شمال غرب کشور هشدار لازم قبل از این به این گروه‌ها و منطقه اقلیم شمال عراق داده شده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مذاکرات رسمی که میان مقامات ایران و مقامات عراق در سطوح عالی انجام گرفته بود نسبت به حضور این گروه‌ها هشدار داده شده بود و اطلاعات دقیقی درباره فعالیت‌های آن‌ها در اختیار طرف عراقی قرار گرفته بود و طرف عراقی نسبت به رفع این مزاحمت‌ها تعهد داده بود.

عمویی افزود: با شکل‌گیری اغتشاشات در برخی از شهر‌های شمال غرب، شاهد شرارت و وحشت افکنی این گروه‌ها در شهر‌های شمال غرب کشور بودیم که باید واکنش محکم و قاطعی از جانب ایران داده می‌شد که این اقدام از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد و مقر‌های گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان هدف موشک‌ها و پهپاد‌ها قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بعد از اقدامات اولیه، مسئولان اقلیم و بغداد تاکید کردند که به فعالیت این گروه‌ها پایان می‌دهند، اما هنوز مطالبه جمهوری اسلامی ایران برآورده نشده است و جمهوری اسلامی در چارچوب حقوق بین‌الملل و دفاع از امنیت ملی کشور مجبور به واکنش مجدد به اقدامات گروه‌های تروریستی تجزیه‌طلب شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دفاع از امنیت ملی کشور در چارچوب حقوق بین‌الملل دفاع مشروعی است و پیش از این هم به طرف‌های عراقی و منطقه اقلیم شمال عراق هشدار لازم داده شده بود.

عمویی افزود: به اعتقاد ما این وظیفه دولت عراق است که حفظ امنیت همسایگانش را مدنظر قرار دهد و در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به حاکمیت عراق موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند.

منبع: ایرنا 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما