شناسهٔ خبر: 57308233 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

شکار ولز راه رستگاری یوزهای ایرانی

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ولز با اندیشه‌های متفاوتی مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و ولز ساعت ۱۳:۳۰ فردا در ورزشگاه احمد بن علی دوحه در دومین مسابقه خود در گروه B به مصاف یکدیگر می‌روند و می‌دانند که پیروزی می‌تواند گامی اساسی برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی باشد.

پس از شکست ۶-۲ ایران مقابل انگلیس در روز دوشنبه، ولز از باخت مقابل آمریکا گریخت و سهم شایسته‌ای از غنائم این بازی کسب کرد تا با شرایط بهتری آماده بازی با ایران شود.

**یوزها به دنبال بازگشت به جام

از آنجایی که تیم ملی ایران ناباورانه و دور از انتظار از انگلیس شکست خورده بود، تیم کارلوس کی‌روش سایه‌ای از تیمی است که قبلاً یک برد و یک تساوی از اروگوئه و سنگال در سپتامبر کسب کرده بود. به اعتبار تیم ملی، آنها هرگز تسلیم نشدند و در نیمه پایانی دو گل تسلی‌بخش به ثمر رساندند، گل دوم از یک پنالتی بسیار بحث برانگیز بر اساس اتفاقی که قبلاً در مسابقه رخ داده بود توسط کمک داور ویدئویی VAR به دست آمد.

دبل مهدی طارمی تهدید او را در حمله برای هر حریفی برجسته کرده و خروج سردار آزمون از مصدومیت باعث دلگرمی کی‌روش در آستانه این مسابقه خواهد شد. علیرغم حضور دو تیم فوق، ایران در یک بازی در ۹ تلاش بیش از دو بار گل نزده، چیزی که در حالت ایده‌آل برای کاهش اختلاف منفی خود لازم است.

پس از مصدومیت علیرضا بیرانوند مقابل انگلیس، ایران به دلیل پروتکل‌های ضربه مغزی مجبور به تعویض بین دروازه‌بان‌ها خواهد شد. سید حسین حسینی در صف قرار دارد تا جای او را بگیرد و کی‌روش باید تصمیم بگیرد که آیا آزمون را از سوت افتتاحیه آغاز کند یا خیر. اگرچه سه تغییر در بین دو نیمه بازی با انگلیس انجام شد، اما کی‌روش ممکن است علاقه‌مند به آشنایی باشد، اگرچه علی قلی‌زاده پس از دادن پاس گل اول طارمی به شروع از ابتدا امیدوار است.

**اژدهایان در اندیشه ثبت پیروزی

بعد از اینکه انگلیس ایران را شکست داد، ولز و آمریکا با علم به اینکه نمی‌توانند از عهده شکست برآیند، به بازی مربوطه خود در الریان رفتند و تساوی یک بر یک محبوب‌ترین پیش‌بینی پیش از شروع بازی بود. با این وجود، هیچ یک از دو طرف به طور خاص به گونه‌ای بازی نکردند که به یک امتیاز رضایت دهند، و ولز خوش شانس بود که با سوت پایان نیمه نخسن همچنان در این مسابقه حضور داشت.

در نیمه دوم، داستان متفاوت بود، اژدهایان تعدادی از فرصت‌ها را هدر دادند قبل از اینکه گرت بیل اولین گل خود در جام جهانی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. در حالی که ستاره ولز کمتر از بهترین روزهای تاثیرگذار خود بود، تلاش مطمئن او از فاصله ۱۱ متری، ولز را در موقعیتی قرار داده است که اگر بتواند ایران را شکست دهد، سرنوشت آنها در دستان آنها خواهد بود.

با این حال، علیرغم اینکه تساوی به عنوان یک امتیاز کسب شده در برنامه بزرگ تلقی می‌شود، تیم رابرت پیج اکنون در ۶ بازی بدون برد بوده و تنها یک بار در ۹ مسابقه پیروز شده است. پیج پیش از این رویارویی با چند معضل انتخابی مواجه است، از جمله اینکه آیا کیِفِر مور را از ابتدا پس از تاثیرش در برابر آمریکا شامل شود یا خیر. اگرچه دنیل جیمز ترجیح می‌دهد از ادامه رقابت خارج شود، اما پیج ممکن است بخواهد سطح آمادگی جسمانی خود را مدیریت کند و هری ویلسون نیز در رقابت برای سقوط به نیمکت ذخیره‌ها است.

ضربه مچ پای اتان آمپادو تحت نظر خواهد بود و جو مورل در حالت آماده باش برای جانشینی قرار دارد، در حالی که جو آلن ممکن است علیرغم عدم حضور در ماه سپتامبر به دلیل مصدومیت، برای حضور جایگزین در نظر گرفته شود.

** ترکیب احتمالی دو تیم:

ولز: وین ژنسی; کریس مِفام، جو رودون، بن دیویس؛ کونور رابرتز، آرون رمزی، اتان آمپادو، جانی ویلیامز؛ دانیل جیمز، گرت بیل؛ کیِفِر مور.

ایران: سید حسین حسینی، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی; سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، سردار آزمون و مهدی طارمی.

انتهای پیام/

نظر شما