شناسهٔ خبر: 57290269 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با آنا

مهابادی:کی روش باید در چینش ترکیب بازی با ولز دقت کند تا آنها را به اشتباه بیندازیم

ملی‌پوش سابق فوتبال گفت: توانایی آن را داریم تا خط دفاعی ولز را که آسیب‌پذیر است را به اشتباه بیندازیم.

صاحب‌خبر -

داود مهابادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اینکه تیم ملی ایران در دیدار مقابل ولز چگونه باید بازی کند تا برخلاف مسابقه با انگلیس برنده شود، اظهار داشت: در بازی با انگلیس جدا از اینکه با استراتژی تدافعی ظاهر شدیم در چینش نفرات هم اشتباهاتی صورت گرفته بود که باعث شد کارلوس کی‌روش در همان ابتدای نیمه دوم سه تعویض داشته باشد. به غیر از دروازه‌بان ۸ بازیکن با خاصیت دفاعی درون زمین داشتیم و فقط علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی عناصر هجومی ما بودند. 

**برابر انگلیس تمرکز دفاعی نداشتیم 

وی ادامه داد: انگلیس خیلی خوب تیم ایران را آنالیز کرده بود و پاس‌های بازیکنان ما به ۴ پاس نمی‌رسید. متاسفانه کی‌روش تصور می‌کرد بازیکنانی که میانگین قدی بلندتری دارند در ضربات ایستگاهی یا ارسال از کناره‌ها مانع سرزنی انگلیسی‌ها می‌شوند اما روی گل‌های اول و دوم بالاتر از مدافعان سر زدند. در نیمه دوم که نترس بازی کردیم ۲ گل زدیم و چون تمرکز دفاعی نداشتیم ۳ گل خوردیم. استفاده از کنعانی‌زادگان و خلیل زاده می‌توانست کمک کند اما شجاع خلیل زاده بیرون ماند تا تعادل دفاعی تیم ملی به هم بریزد.

** کی روش باید در چینش ترکیب بازی با ولز دقت به خرج بدهد

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران خاطرنشان کرد: تیم ملی ولز خط حمله قدرتمندی دارد و همانند انگلیس از کناره‌ها فشار زیادی روی دروازه ایران وارد می‌کند. ما در بازی با با انگلیس از جناحین ضعف داشتیم و حریف بارها به دروازه ما نزدیک شد. به‌ خصوص در دفاع چپ بسیار آسیب‌پذیر ظاهر شدیم. باید این نقیصه و دیگر نقایص را برطرف کنیم و کی‌روش در چینش نفرات نهایت دقت را به خرج دهد. ولز علاوه بر گرت بیل عناصر تهاجمی دیگری هم دارد و اگر فرصت دهیم بسیار خطرساز ظاهر می‌شوند.

**کسب پیروزی مقابل ولز میسر است 

مهابادی با اشاره به اینکه عمق دفاع ولز آسیب‌پذیر است، تاکید کرد: تیم ملی کشورمان با وجود مهدی طارمی، سردار آزمون و چند بازیکن دیگر می‌تواند خط دفاعی ولز را به اشتباه بیندازد و مقابل این تیم گلزنی کند. کسب پیروزی برابر این حریف اروپایی میسر است چون تفاوت چندانی میان دو تیم نیست. با تمرکز بالا و اعتماد به نفس امکان کسب ۳ امتیاز را خواهیم داشت تا در روز بازی با آمریکا برای صعود به مرحله بعدی بخت زیادی داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما