شناسهٔ خبر: 57282617 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انگلیس با شدیدترین کاهش تولید از زمان همه گیری مواجه است

داده‌های بانک لویدز نشان می‌دهد که تولید اقتصادی در انگلیس به پایین‌ترین سطح خود از زمان قرنطینه سراسری که بخش‌هایی از اقتصاد این کشور را در طول همه‌گیری کووید-۱۹ تعطیل کرد، کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، داده‌های بانک لویدز نشان می‌دهد که تولید اقتصادی در انگلیس به پایین‌ترین سطح خود از زمان قرنطینه سراسری که بخش‌هایی از اقتصاد این کشور را در طول همه‌گیری کووید-19 تعطیل کرد، کاهش یافته است.

در ماه اکتبر، بخش‌های کلیدی اقتصاد بریتانیا شاهد کاهش شدید تولید و تقاضا برای کالا و خدمات بودند. 12 بخش از 14 بخش تولید، خدمات و ساخت و ساز این کشور در ماه گذشته کاهش تولید را تجربه کردند در حالی که در ماه سپتامبر 9 بخش شاهد کاهش تولید خود بودند.

داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد صنایعی که کاهش سفارش‌های جدید را ثبت کرده‌اند، بالاترین میزان از زمان اولین قرنطینه در می 2020 بوده است.

بخش تولید مواد شیمیایی با شاخص 29.5 واحد ضعیف ترین عملکرد را داشت که در آن رقم بالای 50 واحد نشان دهنده گسترش تولید است. پس از آن بخش فلزات و معادن با 31.1 واحد و محصولات خانگی با 38.4 واحد کمترین رشد تولید را تجربه کردند.

از ماه ژوئیه، بیش از نیمی از بخش‌های بریتانیا که توسط بانک لویدز نظارت می‌شوند به طور مداوم کاهش تولید و تقاضا را گزارش کرده‌اند که نشان می‌دهد شرایط اقتصادی در ماه‌های اخیر بدتر شده است.

جیوون لولِی، رئیس بخش اقتصاد و بینش بازار در بانک لویدز، گفت: گزارش ما نشان می‌دهد که اقتصاد بریتانیا ممکن است در حال حاضر در رکود قرار گرفته باشد. با توجه به اینکه هم چالش‌های داخلی و هم بادهای مخالف جهانی در کوتاه‌مدت از بین نخواهند رفت، سؤال کلیدی حول محور این موضوع است که این رکود چقدر ممکن است ادامه یابد.

بخش‌های مواد شیمیایی، فلزات و معادن، کالاهای مصرفی و بانک‌ها نیز در ماه اکتبر شاهد کاهش تعداد کارکنان بودند که بالاترین میزان از فوریه 2021 محسوب می‌شود.

تحلیلگران می گویند که تورم سرسام آور علت این کاهش بوده و کسب و کارها و مصرف کنندگان را مجبور به کاهش هزینه ها و سرمایه گذاری برای مقابله با افزایش هزینه ها کرده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما