شناسهٔ خبر: 57282463 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

مشکل امنیتی جدید آی‌کلاد ویندوز؛ نمایش تصاویر و ویدیوها به افراد غریبه

مجتبی بوالحسنی / 9to5mac

برخی کاربران آی‌کلاد ویندوز ادعا می‌کنند که تصاویر و ویدیوهای خصوصی آن‌ها که در این سرویس ابری ذخیره‌شده است، برای افراد غریبه نمایش داده می‌شوند.

صاحب‌خبر -

نسخه‌ی ویندوزی آی‌کلاد ایرادهای متعددی دارد و در یکی از جدیدترین آن‌ها، کاربران می‌گویند در ذخیره‌سازی عکس و ویدیو با مشکلاتی مواجه شده‌اند. با توجه به تعدادی از شکایت‌های آنلاین، نسخه‌ی ویندوزی آی‌کلاد باعث خراب شدن برخی ویدیوهای خاص شده است. علاوه‌براین گزارش‌هایی از یک مشکل نگران‌کننده‌تر وجود دارد که عکس‌های خصوصی کاربران را در کتابخانه‌ی چندرسانه‌ای افراد غریبه نمایش می‌دهد.

مشکل اساسی آی‌کلاد ویندوز چیست؟

مک‌رومرز برخی از شکایت‌هایی که ازطریق انجمن پشتیبانی این وب‌سایت مطرح شده بود را جمع‌آوری کرده است. به‌گفته‌ی یکی از افرادی که تحت‌تأثیر مشکل امنیتی اخیر آی‌کلاد قرار گرفته است، ویدئوهای ثبت‌شده با آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۴ پرو به‌درستی با آی‌کلاد ویندوز همگام‌سازی نمی‌شوند و درنتیجه هنگامی‌که فیلم‌های خاص در صف همگام‌سازی نسخه‌ی ویندوز این برنامه قرار بگیرند، خطوط اسکن سیاه‌رنگی در آن‌ها دیده می‌شود که درواقع آن‌ها را غیرقابل تماشا می‌کند.

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، درحالی‌که مشکل فوق واقعاً ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد برخی دیگر از کاربران اعلام کرده‌اند عکس‌ها و حتی ویدیوهایی دیگران، در کتابخانه‌ی آی‌کلاد آن‌ها نمایش داده می‌شود و درنتیجه می‌توان حدس زد که این عکس‌ها و ویدیوها مربوط به کتابخانه‌های آی‌کلاد سایر کاربران باشند.

یکی از افرادی که تحت‌تأثیر مشکل آی‌کلاد ویندوز قرار گرفته است می‌گوید:

نسخه‌ی ویندوزی آی‌کلاد، ویدیوهای ضبط‌شده با آیفون ۱۴ پرو مکس را تخریب می‌کند و درنتیجه فیلم‌ها به‌صورت سیاه‌وسفید با خطوطی روی آن‌ها نمایش داده می‌شوند. در موارد نادر، عکس‌های ناشناخته‌ای که احتمالاً متعلق به حساب آی‌کلاد سایر کاربران است در کتابخانه‌ی افراد دیگر نمایش داده می‌شوند. من تصاویری در حساب آی‌کلاد خود مشاهده کردم که قبلاً هرگز آن‌ها را ندیده بودم و درواقع عکس‌هایی از بازی‌های فوتبال و موارد دیگر به من نشان داده شد. این مشکل قطعاً نگران‌کننده است و احساس امنیت را هنگام استفاده از آی‌کلاد ازبین می‌برد.

به‌نظر می‌رسد مشکلات ذکر شده در بالا، روی برنامه‌ی اختصاصی آی‌کلاد برای ویندوز تأثیر دارد و ادغام بخش Photos فضای ذخیره‌سازی ابری اپل با ویندوز ۱۱ که اخیراً انجام شد، تحت‌تأثیر آن قرار نگرفته است. مطمئناً این مشکل یکی از مسائل مرتبط با سرورهای اپل است و مایکروسافت در آن نقشی ندارد.

اگر شما هم از نسخه‌ی ویندوزی آی‌کلاد استفاده می‌کنید و با مشکل نمایش تصاویر و ویدیوهای دیگران در کتابخانه‌ی خود مواجه شده‌اید، تجربه‌ی خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

نظر شما