شناسهٔ خبر: 57276372 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

بهترین قهوه فروشی ایران

صاحب‌خبر - قهوه نوشیدنی پرطرفداری است که در مناطق گرمسیری مانند آمریکا، آفریقا، جنوب و جنوب شرقی آسیا و کشور هایی مانند اوگاندا کشت می شود. پس از برداشت این دانه گیاهی صادرات آن به تمام نقاط دنیا انجام می شود که  اصولا هر کدام از این انواع قهوه با توجه به نوع کشت، طعم و رایحه های متفاوتی دارند. در واقع یک قهوه فروشی که سلیقه مشتریان خود را در نظر دارد باید انواع مختلف قهوه را داشته باشد.

شاید اگر شما یک قهوه خور حرفه ای باشید، در فروشگاه های اینترنتی و حضوری به دنبال یک قهوه اصیل می گردید. در واقع باید گفت که علاوه بر نوع دانه قهوه، یکی دیگر از عوامل و فاکتور های تعیین کننده در کیفیت قهوه، رست کردن آن است. بسیاری از کارخانه ها در سراسر دنیا و البته کشور ما نیز این فرآیند را بر روی دانه های قهوه انجام می دهند.

فرآورده های قهوه

فرآورده های بسیاری از قهوه تولید و به بازار مشتریان عرضه می شود. در نظر داشته باشید که نوشیدنی هایی مانند آمریکانو، اسپرسو، لاته، موکا، کاپوچینو و ... از فرآورده های اصلی این دانه گیاهی محسوب می شوند. اما فراموش نکنید که اگر شما به دنبال یک طعم و رایحه اصیل هستید، باید بهترین قهوه فروشی ایران را برای خرید پیدا و انتخاب کنید. کیفیت و مرغوب بودن یک فنجان قهوه همانطور که اشاره شد علاوه بر نوع دانه و برداشت آن، به رست کردن نیز بستگی دارد. رست کردن دانه های قهوه در چهار سطح متفاوت از لایت تا دارک انجام می شود. هر کدام از این درجه بندی های رست قهوه ویژگی ها و مشخصه های منحصر به فردی به آن می بخشند. در واقع باید گفت اگر دانه های قهوه مرغوب باشند و فرآیند رست نیز به درستی انجام شود، این سلیقه شما است که بهترین نوع قهوه را مشخص می کند.
 

خرید از برند کافی پارس

کافی پارس یکی از برند های معتبر در زمینه فروش قهوه است که می توان از آن به عنوان یکی از بهترین قهوه فروشی در ایران نام برد. یک برند که محصولات متنوعی متناسب با سلیقه و ذائقه مشتریان به بازار عرضه می کند. البته شما می توانید خرید خود را از این برند هم به صورت عمده و هم به صورت خانگی انجام دهید. برای نوشیدن یک فنجان قهوه اصیل و ناب می توانید به شعب این برند در برخی از شهرستان های کشور مراجعه نمایید. البته با تهیه پودر قهوه از این برند نیز شما می توانید در هر جای ایران، یک خرید عالی را تجربه کنید. در نظر داشته باشید که اگر اطلاعاتی در مورد انواع قهوه ها ندارید، می توانید از فروشنده ها در مورد دانه های قهوه سوالات خود را بپرسید.

در نظر داشته باشید که اگر دانه قهوه مرغوب باشد، رست آن به خوبی انجام شود و حتی با نحوه صحیح آماده شود، اما با ذائقه و سلیقه شما همخوانی نداشته باشد، به نظر شما این قهوه طعمی عالی ندارد. در نتیجه در مورد طعم قهوه های مختلف اطلاعات کافی داشته باشید و سپس خرید خود را انجام دهید. فروشگاهی که به عنوان بهترین قهوه فروشی شناخته می شود باید دارای انواع مختلفی از قهوه ها باشد.

اخد نمایندگی قهوه فروشی از کافی پارس

برای دریافت نمایندگی کافه از کافی پارس کافیست به صفحه اخذ نماندگی کافی پارس مراجعه کنید و با مطالعه شرایط فوق العاده و محدود این برند نسبت به آغاز کسب و کار قهوه خود اقدام کنید.
 

نکات مهم در انتخاب بهترین قهوه فروشی

اما یک فروشگاه به عنوان بهترین قهوه فروشی باید دارای ویژگی هایی باشد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • فراموش نکنید که یک قهوه فروشی معتبر و مطمئن باید محصولات خود را در بسته بندی های مناسب و با کیفیت به مشتریان خود عرضه کند.

    تفاوتی ندارد که این فروشگاه محصولات خود را به صورت عمده یا برای مصارف خانگی عرضه می کند، در هر صورت بسته بندی این محصول بسیار حائز اهمیت است. از طرفی یک بسته بندی مناسب محصول را از شرایط محیطی حفظ می کند. شاید برای شما جالب باشد بدانید که حتی یک بسته بندی نامناسب ممکن است عطر و رایحه قهوه را در کمتر از نیم ساعت از بین ببرد.

    قیمت یکی از فاکتور های مهم است که یک قهوه فروشی باید آن را در نظر داشته باشد. علاوه بر قیمت مناسب نسبت به محصولی که به مشتری عرضه می شود، باید گفت که تنوع قیمتی نیز بسیار مهم است. در مورد این محصول باید گفت، در حالت کلی قهوه هایی که میزان عربیکا در آن ها بیشتر است، قیمت بالاتری دارند. در واقع بیشتر قهوه ها ترکیبی از عربیکا و روبوستا با درصد های متفاوت هستند که درصد عربیکا، تعیین کننده قیمت قهوه است.

    اگر خرید اینترنتی انجام می دهید، علاوه بر کیفیت نوع قهوه چیزی که بسیار مهم است نحوه و زمان ارسال است. ارسال فوری یکی از مهمترین مواردی است که یک قهوه فروشی باید به آن توجه داشته باشد. برای شما نیز به عنوان یک مشتری مسلما این نکته بسیار مهم خواهد بود. برخی فروشگاه ها ارسال قهوه را برای شهرستانی که در آن فروشگاه دارند، در همان روز انجام می دهند.

    قهوه کشور های مختلف کیفیت های متفاوتی دارند. پیش از خرید این نکته را مد نظر داشته باشید. در واقع در مورد کیفیت قهوه ها می توانید تحقیق انجام دهید و سپس خرید خود را نهایی کنید. البته پیشنهاد ما این است که قهوه های متفاوت را امتحان کنید و متناسب با ذائقه ای که دارید یک محصول مناسب انتخاب نمایید.
 
کلام آخر
نکته مهمی که در هنگام خرید قهوه باید از یک قهوه فروشی در نظر داشته باشید این است که قهوه ایرانی وجود ندارد. در واقع تنها رست کردن یا برشته کردن دانه های قهوه در ایران انجام می شود. اما کشت قهوه در کشور ما انجام نمی شود. در جهان کشور هایی که قهوه در آن ها کشت می شود، بر روی خط استوا قرار دارند و به نام کمربند قهوه شناخته می شوند. فراموش نکنید که قهوه های رست شده در خارج از کشور ممکن است از زمان فرآیند برشته کردن آن ها زمان بیشتری گذشته باشد. دانه های قهوه که در کارخانه های ایران رست می شوند، تازه تر هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما