شناسهٔ خبر: 57248659 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

پرفروش ترین خودروهای برقی در سال ۲۰۲۲ کدام است؟ + تصاویر

خودروهای الکتریکی تسلا همچنان در بازار جولان می‌دهند، اما رقبایی چشمگیر در حال ظهورند. در ادامه شاهد پرفروش ترین خودروهای برقی ۲۰۲۲ باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، از آنجا که تقریباً به انتهای سال ۲۰۲۲ رسیده‌ایم، زمان خوبی است برای جمع‌بندی درباره آنچه در طول این سال در صنعت خودرو گذشته است. لیست پرفروش‌ترین خودرو‌های برقی سال ۲۰۲۲ هم همان‌طور که انتظار می‌رود، چندین خودرو از خودروساز آمریکایی تسلا، یکی از بازیگران اصلی بازار الکتریکی را در بر می‌گیرد. با وجود این، خودرو‌های شرکت‌های دیگر هم کم‌کم دارند جای خود را بین پرفروش‌ترین خودرو‌های الکتریکی باز می‌کنند و احتمالاً تا چند سال آینده لیستی کاملاً متفاوت از حال حاضر را مشاهده خواهیم کرد. در ادامه به پرفروش‌ترین خودرو‌های برقی ۲۰۲۲ تا ماه اکتبر گذشته در آمریکا می‌پردازیم.

لیست پرفروش‌ترین خودرو‌های برقی سال ۲۰۲۲

۵. شورلت بولت EV/EUV – فروش ۲۲,۰۱۲ دستگاه

پرفروش ترین خودروهای برقی در سال ۲۰۲۲ کدام است؟ + تصاویر

شورلت بولت در دو نسخه، یکی هاچ بک (EV) و دیگری کراس اوور (EUV) روانه بازار می‌شود که البته به دلیل شباهت گسترده می‌توان هر دوی آن‌ها را به عنوان یک خودروی واحد در نظر گرفت. نواقص باتری بولت زمانی دردسرساز شده بود؛ به حدی که جنرال موتورز به خریداران توصیه کرده بود اگر نمی‌خواهند خانه‌شان در آتش بسوزد، شورلت بولت خود را در فضای آزاد پارک کنند. البته حالا با حل و فصل این نقص جنجال‌برانگیز، خوشبختانه شورلت بولت از بحران گذشته و موفق شده است جایگاه پنجم پرفروش‌ترین خودرو‌های برقی ۲۰۲۲ را به دست آورد.

۴. تسلا مدل S – فروش ۲۳,۴۶۴ دستگاه

پرفروش ترین خودروهای برقی در سال ۲۰۲۲ کدام است؟ + تصاویر

تا همین چند وقت قبل بود که تسلا مدل S، سدان پرسرعت این خودروساز آمریکایی صدر جدول‌های فروش را از آن خود می‌کرد، اما رفته‌رفته قواعد بازی تغییر پیدا می‌کند. مدل S هم به دلیل فرم سدان و هم به دلیل قیمت بالای خود، دیگر چندان باب میل بخش عمده خودروسوار‌های آمریکایی نیست، هرچند نمی‌توان انکار کرد که هنوز یکی از مهره‌های پررنگ تسلا است. متاسفانه شاید با حرکت رو به جلوی رقیب‌ها تا مدتی دیگر اثری از تسلا مدل S در لیست‌های فروش باقی نماند.

۳. فورد موستانگ Mach-E – فروش ۲۸,۰۸۹ دستگاه

پرفروش ترین خودروهای برقی در سال ۲۰۲۲ کدام است؟ + تصاویر

هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد که روزی یک موستانگ الکتریکی از راه برسد و برای اولین بار تسلا را که بازار را در دست گرفته بود، به چالش بکشد. با این حال، مشاهده می‌کنیم که فورد موستانگ Mach-E با پیشی گرفتن از تسلا مدل S توانسته است جایگاه سوم پرفروش‌ترین خودرو‌های برقی در سال ۲۰۲۲ را تصاحب کند. برای اینکه دید بهتری از عملکرد صعودی این کراس اوور الکتریکی داشته باشید، باید گفت که رشدی ۴۹ درصدی در فروش نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۱ را تجربه کرده است. در همین حال، مدیر فورد از رشد دو برابری فروش خودرو‌های برقی در ایالات متحده آمریکا در آینده نزدیک خبر می‌دهد.

۲. تسلا مدل ۳ – فروش ۱۵۶،۳۵۷ دستگاه

پرفروش ترین خودروهای برقی در سال ۲۰۲۲ کدام است؟ + تصاویر

اینجای لیست ارقام بزرگ به میان می‌آیند. تسلا مدل ۳ که می‌توان آن را نماد موفقیت بین همه خودرو‌های الکتریکی در نظر گرفت، با رشد دو برابری فروش در مقایسه با همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۱ جایگاه دوم پرفروش‌ترین خودرو‌های برقی سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده است. با این اوصاف، این جهش دو برابری آنقدر که باید کارساز نبوده و عضو دیگری از خانواده تسلا صاحب جایگاه اول شده است.

۱. تسلا مدل Y – فروش ۱۹۱,۴۵۱ دستگاه

تسلا مدل Y کراس اووری جمع و جور با یک پیشرانه الکتریکی قدرتمند زیر بدنه‌ای دلربا است. احتمالاً همین توصیف برای اینکه مطمئن شوید آمریکایی‌های عاشق شاسی بلند به هیچ وجه نمی‌توانند از این خودرو بگذرند، کافی باشد. جالب است بدانید دو خودروی هم‌خانواده تسلا مدل Y و تسلا مدل ۳ با همدیگر ۶۰ درصد از کل بازار خودرو‌های الکتریکی ایالات متحده آمریکا سهم دارند. به همین خاطر است که در هر بحثی که حول محور خودرو‌های برقی می‌چرخد، نام تسلا جا دارد.

منبع: گجت نیوز

نظر شما