شناسهٔ خبر: 57231867 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر اجرایی سوگواره مهر محرم:

فردا آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره مهر محرم است

قدس پور با اشاره به تمدید فراخوان پانزدهمین سوگواره «مهر محرم» تا سی ام آبان گفت: علاقه مندان برای حضور در این سوگواره نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

میثم قدس پور درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ با اشاره به اینکه سوگواره مهر محرم امسال در موضوعات و محورهای هنر جهاد تبیین و غیرت دینی، هیئات خانگی و تربیت حسینی و نیز مسوولیت اجتماعی و همدلی حسینی برگزار می شود گفت: این سوگواره با موضوعات آئین ها و نمادهای هیئات خانگی (هر خانه یک حسینیه)، حسینیه ها و روضه های خانگی،  پرچم های محرم و سیاه پوش نمودن فضا،  نوحه سرایی کودکان، نوجوانان و مداحان و ...، تعزیه خوانی و روایت هنری از قیام عاشورا، آئین ها و سنت های عزاداری محرم در اقصی نقاط شهرها و روستاهای ایران اسلامی و نیز محرم و مسئولیت اجتماعی عزاداران حسینی در مواجهه با کرونا شامل رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ سلامت فردی و اجتماعی توسط عزاداران حسینی، هیئت ها و تکایای مذهبی ، کانونهای فرهنگی هنری مساجد، هیئت ها و خیمه های مجازی، ایده های نو و خلاقانه عزاداری در ماه های محرم و صفراست.

 

دبیر اجرایی سوگواره مهر محرم مقاومت و صبر عاشورایی در زمینه های مادران شهداء به تأسی از حضرت زینب (س)، دفاع مقدس (جانبازان، آزادگان و ایثارگران)، مدافعین حرم بویژه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی (جمهوری اسلامی حرم است ؛ ما ملت امام حسینیم)، جبهه مقاومت در عراق ، سوریه، لبنان، یمن و ...، کمک مومنانه و همدلی حسینی در بخش های رزمایش ملی مواسات (حب حسینی عامل مودت و کمک مومنانه)، نذر ماسک ، نذر ارزاق و ...،  فعالیت های جهادی ، خادمین حسینی ، فعالیت موکب های حسینی، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، عاشورا ، معرفت و بصیرت، نماز و عاشورا، دشمن شناسی و عاشورا، سواد رسانه ای و عاشورا (نقش تحریف وقایع در عاشورا) و نیز درس های عاشورا برای نسل امروز از جمله درس های راهبردی زیارت عاشورا، امر به معروف و نهی از منکررا ازدیگر موضوعات این سوگواره است. اعلام کرد.

 

وی افزود: علاقه‌مندان به هنر و رسانه عاشورایی می‌توانند در قالب‌های عکس و مجموعه عکس، فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای شامل داستانی کوتاه، مستند کوتاه، انیمیشن، موشن گرافیک و نماهنگ، آثار خود را به سایت soogvareh.com بخش رسانه‌های تصویری ارسال کنند.

 

قدس پور گفت: در بخش رسانه های تصویری، عکاسان استان سمنان علاوه بر شرکت در بخش ملی می توانند آثار خود برای بخش استان سمنان را به ایمیل MehreMoharram@gmail.com با درج مشخصات آثار ارسال کنند.

 

دبیر اجرایی سوگواره مهر محرم با اشاره به مقررات شرکت در این سوگواره اظهارداشت: شرکت عموم مردم واهالی فرهنگ ،هنر و رسانه در پویش تولید محتوای «مهر محرم» آزاد است و محدودیتی در تعداد آثار ارسالی هر فرد در قالب های مورد پذیرش پویش وجود نداردو محتواهای پویش می تواند با گوشی تلفن همراه تولید شده باشد.

 

وی تصریح کرد:معیارهای فنی، زیبایی شناسی ، محتوایی و تعداد بازدید محتوا از جمله ملاک های تأثیرگذار در داوری پویش عمومی است.

 

به گفته قدس پورهدف کلی این سوگواره، را جلب مشارکت عموم مردم برای تولید و نشر محتوای عاشورایی در فضای مجازی و بهره گیری از ظرفیت مردمی با ایجاد پویش تولید محتوای دیجیتال است.

پایان پیام/276

نظر شما