شناسهٔ خبر: 57181014 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش رشته‌های مصوب صنایع دستی در کشور

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش رشته‌های مصوب صنایع دستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

همتیان در سفر به سمنان و در حاشیه بازدید از نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی گفت : در جلسه ستاد ملی ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی که با حضور مدیران ۲۵ دستگاه اجرایی کشور برگزار شد، اعضا با افزایش ۱۳۵ رشته به رشته‌های صنایع دستی کشور موافقت کردند تا شمار رشته‌های مصوب صنایع دستی به ۶۵۰ مورد برسد.

وی همچنین گفت: عضویت وزارت نیرو در ستاد ملی ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی هم در این جلسه تصویب شد که بر اساس آن از این پس رشته پنل‌های خورشیدی هم به عنوان رشته مصوب مشاغل خانگی گنجانده شد تا با استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی، حوزه عرضه و خدمات پنل‌های خورشیدی هم ظرفیت اشتغالزایی ایجاد کند.

همتیان پذیرش گواهی مهارت صادر شده از جهاد دانشگاهی را هم از دیگر مصوبات ستاد ملی ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی بیان کرد و افزود: جهاد دانشگاهی ۳ سالی است در زمینه آموزش مهارت حرفه‌ای به متقاضیان فعالیت دارد و از این پس گواهینامه‌های مهارت صادر شده این مجموعه هم در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پذیرفته می‌شود.

همتیان با بیان اینکه مجوز ۹۵ درصد رشته‌های صنایع دستی به صورت آنی صادر می‌شود گفت: اگر فرد متقاضی مهارت تجربی و استاد شاگردی هم داشته باشد، گواهینامه وی مورد پذیرش وزارت کار لست.

به گفته وی، در یک سال اخیر ۳۰ هزار مجوز تولید صنایع دستی در کشور صادر شده است.

رئیس دبیر خانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بازدید از نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی به سمنان آمده بود.

این نمایشگاه با شرکت ۱۰۰ هنرمند صنایع دستی از ۱۰ استان کشور در ۱۴۰ غرفه سالن ورزشی غدیر سمنان برپا شده و تا پایان هفته دایر است.

نظر شما