شناسهٔ خبر: 57161951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد

پیشبرد موفق برنامه‌های سلامت محور با مشارکت همگانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اهمیت توجه به شاخص‌های بهداشتی برای حفظ و ارتقای سطح سلامت و پیشگیری از بیماری‌های واگیر در سطح جامعه، تحقق این هدف را نیازمند عزمی جدی و مشارکتی همگانی دانست.

صاحب‌خبر -

دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سفر به شهرستان نورآباد ممسنی و در دیدار با امام جمعه این شهرستان، پیرامون راهکار‌های توسعه خدمات سلامت، گفت و گو کرد.

دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بازدید با اشاره به پایش مستمر و دوره‌ای خدمات سلامت در حوزه بهداشت و درمان از سوی مسئولان و کارشناسان دانشگاه با هدف آگاهی جامع از نقاط ضعف و قوت شهرستان در حوزه سلامت، از پیگیری در این زمینه برای ارتقای کمی و کیفی خدمات خبر داد.

او با قدردانی از رییس پیشین شبکه بهداشت و درمان و آرزوی موفقیت برای رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان نورآباد به پاس تلاش برای تقویت حوزه سلامت شهرستان گفت: مسئولان سلامت شهرستان نورآباد برای ارتقای سلامت مردم این منطقه تلاش بسیاری دارند و نیاز به همکاری بیش از پیش مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

او با بیان اهمیت توجه به شاخص‌های بهداشتی برای حفظ و ارتقای سطح سلامت و پیشگیری از بیماری‌های واگیر در سطح جامعه، تحقق این هدف را نیازمند عزمی جدی و مشارکتی همگانی دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر اینکه باید با فراهم سازی زیرساخت‌ها شرایط برای ارائه خدمتی باکیفیت و بهینه و دسترسی آسان در حوزه سلامت تلاش کرد، ادامه داد: رسالت مهم مسئولان دانشگاه در قبال مردم، نظارت، حمایت، هدایت و راهنمایی در مسیر پیشبرد اهداف این حوزه است که تلاش شده در سراسر استان به نحو متوازنی پیاده سازی شود.

دکتر عباس رضاییان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این دیدار با اشاره به ارزیابی وضعیت شاخص‌های بهداشتی شهرستان ممسنی در این بازدید، گام مهم توسعه سلامت عمومی را ارتقای آگاهی عمومی نسبت به اهمیت امر بهداشت و اقدامات پیشگیرانه در سطح جامعه دانست.

او ضرورت رعایت بهداشت در اماکن پرتردد و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، تقویت نظام شبکه، غربالگری و شناسایی بیماری‌های غیرواگیر، غربالگری نوزادان و ترویج تغذیه مناسب را از جمله اولویت‌های بهداشتی برشمرد که اقدام و برنامه ریزی در این زمینه، دستاورد‌های مهمی را در ارتقای سلامت جامعه به همراه دارد.

دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در خصوص تجهیزات پزشکی و امکانات بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) نورآباد، تخصیص پزشکان متخصص، خدمات سرپایی و بستری، نیروی انسانی در حوزه درمان، برنامه‌های غربالگری نوزادان و انجام اعمال زایمان طبیعی و سزارین توضیحاتی ارائه داد.

دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم و عزم جدی مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص مطالبات کارکنان، تقویت زیرساخت‌های سلامت، تامین اعتبارات موردنیاز، پرداختی دارو و لوازم مصرفی گزارشی ارائه داد.

او با اشاره به طرح‌های بهداشتی درمانی گسترده‌ای که در سطح استان فارس در حال ساخت است، گفت: این طرح‌ها با اقدام جهادی مسئولان استانی و شهرستانی در حال تکمیل شدن است و تیم سلامت شهرستان نورآباد نیز در ارتقای سلامت مردم منطقه، جدی، منسجم و همراه هستند.

دکتر سالار خواجه پور مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی نیز در خصوص راه اندازی طرح‌های عمرانی سلامت و در حال تکمیل شهرستان نورآباد و تامین اعتبارات موردنیاز، توضیحاتی ارائه داد.

ارتقای سطح سلامت مردم، یک اقدام جمعی است

حجت الاسلام والمسلمین حسین شاکری فر امام جمعه شهرستان نورآباد ممسنی نیز با مثبت ارزیابی کردن این نشست و طرح چالش‌ها و توانمندی‌ها و نیازمندی‌های شهرستان به نحوی شفاف، گفت: روحیه شفاف سازی در بین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نشان از تعهد در کنار تخصص است، مسئولان دانشگاه به نقاط قوت و ضعف حوزه سلامت منطقه آگاهی دارند و برای رفع آن تلاش می‌کنند.

او، ارتقای سطح سلامت مردم را یک اقدام جمعی خواند که به همکاری و مشارکت تمامی سازمان‌ها و ادارات نیاز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری فر با قدردانی از خدمات مسئولان پیشین و کنونی دانشگاه و همچنین مدافعان سلامت استان در بحران کرونا با تلاش برای مدیریت این اپیدمی و انجام واکسیناسیون، در خصوص اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مسائل مربوط به حوزه سلامت، همکاری خود را با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد.

امام جمعه شهرستان نورآباد ممسنی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی بودن این منطقه، خواستار ارتقای سطح خدمات درمانی در این شهرستان شد.

نظر شما