شناسهٔ خبر: 57113072 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

علیرضا دبیر: انتظار نداشته باشیم کشتی گیری که باخته بخندد

رئیس فدراسیون کشتی گفت: من اهل فضای مجازی نیستم، دنیای واقعی ۹ شب خواب و ۵ صبح بیدارباش است و فقط کار می‌کنم.

صاحب‌خبر -

مراسم تجلیل از تیم ملی کشتی فرنگی قهرمان جهام جهانی آذربایجان امروز (یکشنبه) با حضور جمعی از مسئولان، پیشکسوتان، ملی پوشان فرنگی کار، اصحاب رسانه و پدر شهید کشتی گیر آرمان علی وردی در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار شد.

در این مراسم دکتر اسماعیل احمدی مشاور وزیر و مدیر حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، سرهنگ مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، اعضای تیم ملی کشتی فرنگی قهرمان جام جهانی آذربایجان، اصحاب رسانه و پدر شهید کشتی گیر آرمان علی وردی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم علیرضا دبیر ضمن خیرمقدم به مهمانان حاضر گفت: تیم ما در جام جهانی کار بزرگی کرد و تیم اول و دوم دنیا را با شایستگی شکست داد، هرچند که داوری در این مسابقات اثرگذار بود و اصولا داوران در کشتی فرنگی نیز دستشان بازتر است، اما تیم ما با تمام این مسائل قهرمان شد.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: در جلسه‌ای که لحظاتی پیش با تیم ملی کشتی فرنگی داشتم به آن‌ها گفتم که آینده شما درخشان است و کشتی فرنگی حق عقب گرد ندارد و باید قهرمان جهان شوید. ما در صربستان بد آوردیم و به طور مثال مهدی محسن نژاد که از حریفش چندین پوئن پیش بود، ضربه شد، اما توانست در جام جهانی جبران کند و همان حریف ترک را شکست دهد. بهرحال تیم ما در صربستان می‌توانست قهرمان شود، اما باید دید که حکمت خدا چه بوده و باید به مشیت وی راضی بود.

دبیر در مورد نتیجه کسب شده در جام جهانی آذربایجان اظهار داشت: شاید روی کاغذ بردن تیم‌های اول و دوم دنیا برای تیم جوان شده ما سخت بود و کسی فکر نمی‌کرد که ما قهرمان شویم، اما حسن رنگرز که در کشتی فرنگی کارشناس است پیش بینی برد ۶ بر ۴ ترکیه و ۵ بر ۵ آذربایجان را کرده بود که من هم چنین فکری نمی‌کردم.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: من اهل فضای مجازی نیستم، دنیای واقعی ۹ شب خواب و ۵ صبح بیدارباش است و فقط کار می‌کنم و باید به دنبال آن باشیم که خدا از ما راضی باشد و کار کنیم که خدا دوست داشته باشد، به هرحال بعدا متوجه شدم که برخی از کشتی گیران روی سکو خوشحالی نکردند، اما یک نکته‌ای وجود دارد که باید برای مردم بگویم، قهرمانی کشتی با قهرمانی فوتبال و بسکتبال متفاوت است. کشتی گیران یک نتیجه انفرادی دارند و یک نتیجه تیمی بدست می‌آید، ۵ کشتی گیر ما در فینال شکست خورده بودند و دوم شدن واقعا برای کشتی گیر شادی ندارد و انتظار نداشته باشیم که کشتی گیری که باخته بخندد، خود من ۳ نقره دنیا گرفتم و پس از هر مسابقه تا ۳ ماه با ۱۰ من عسل هم نمی‌شد مرا خورد و این نیست که یک کشتی گیر ببازد و احساس خوشحالی کند.

وی ادامه داد: من با فلان شبکه مجازی که منافق است و پشت پرده‌هایی هم دارد دعوا کردم که چرا کشتی را به حاشیه می‌برید.

دبیر گفت: کشتی گیرانی که در تیم‌های ملی هستند وارد این فضا‌ها نمی‌شوند و به دنبال بالا بردن پرچم مقدس کشور هستند و پاک‌تر و سالم‌تر از این‌ها نداریم و من از تک تکشان ممنونم که زندگی و جانشان را برای کشتی داده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در محضر پدر معزز شهید کشتی گیر آرمان علی وردی هستیم، به واقع وی مظلوم شهید شد و من این شهادت را به خانواده وی تبریک و تسلیت می‌گویم.

در ادامه سرهنگ میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر به ویژه پدر شهید آرمان علی وردی گفت: شهدا مجاهدت کردند و زحمت کشیدند و مرد و مردانه ایستادند و قامت راست کردند.

وی ادامه داد: شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیافتیم، به خاک افتادند تا ما به خاک نیافتیم و ما آرامش و امنیتی را که داریم را مدیون شهداء هستیم.

وی گفت: کشتی گیران علاوه بر قهرمانی واژه پهلوانی را هم یدک می‌کشند که لایق همه نیست و پهلوان بودن لیاقت می‌خواهد و آنچه در پهلوانی وجود دارد فتوت و مردانگی، تلاش و مجاهدت است.

میرجلیلی خطاب به کشتی گیران گفت: مجاهدت شما امروز باعث برافراشته شدن پرچمی است که بیش از ۲۳۰ هزار خون شهید به پای آن ریخته شده و این کار شما کمتر از کار شهدا نیست که با خدا معامله کردند و مرگ را به زندگی ترجیح دادند و خدا در قرآن می‌گوید که شهداء زنده اند و نزد ما روزی می‌خورند.

وی تصریح کرد: برای نسل جوان ورزش باید مکتب شهداء و امام حسین (ع) را تبیین کنیم و ما مدیون شهدا هستیم و ورزش باید پای اعتقادات، خدا، وطن، پرچم و نظام بایستد.

میرجلیلی در پایان خاطرنشان کرد: برای تمامی کشتی گیران که افتخار نظام و ۸۰ میلیون یارانی هستند و با قهرمانی خود دل مردم را خوشحال می‌کند آروزی سلامتی و موفقیت دارم و امیدوارم که کارتان مقبول درگاه حق باشد و از مدیریت فدراسیون نیز به دلیل اینکه ورزشکارانی با اخلاق و پهلوان تحویل جامعه می‌دهد قدردانی می‌کنم.

اسماعیل احمدی مشاور وزیر و مدیر حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان نیز در ادامه گفت: آقای دبیر حقیقتا نمونه‌ی فردی دلسوز، پیگیر و اخلاق مدار است که کم نظیر است.

وی ادامه داد: کمپ شهید سلیمانی، سالن زیبای صدرزاده و مجموعه شهدای هفتم تیر کار‌های ماندگاری است که ایشان پیگیری کرده است.

احمدی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز صحبت‌های زیبایی را در وصف ورزشکاران داشته و بر جایگاه آن‌ها تأکید دارد.

وی خطاب به پدر شهید آرمان گفت: شهید آرمان کشتی گیر بود که به دلیل مصدومیت نتوانست به کار خود ادامه دهد، اما پای آرمان و هدف خود ایستاد و میدان را خالی نکرد.

احمدی تصریح کرد: ما ۸۲۰۰ ورزشکار در سال اعزام می‌کنیم و بسیاری از آن‌ها به پرچم احترام می‌گذارند و شاهد سجده والیبال نشسته بر پرچم جمهوری اسلامی بودیم و از طرفی شاهد بودیم که کشتی گیران مدال‌های خود را به شهداء تقدیم می‌کنند که محمدرضا گرایی نیز طی نذری که در پایان کشتی خود برای برد حریفش داشت، مدالش را به شهید گمنام اهداء کرد.

وی افزود: ورزشکاران پس از قهرمانی دست به آسمان بلند می‌کنند و خدا را شکر می‌کنند و روحیه پهلوانی و قهرمانی در ورزشکاران عزیز ما است.

احمدی تصریح کرد: در همین اربعین گذشته ۴ هزار نفر ورزشکار عزیز ما حضور داشتند و بسیاری از آن‌ها موکب داری کردند و حتی قهرمان ما در عراق از زاعرین پذیرایی می‌کرد و اگر چند مورد در جامعه ورزش دیده می‌شود، این‌ها را باید جدا از ایران و وطن پرستی ورزشکاران دانست.

وی گفت: در جلسه‌ای با حضور نمایندگان مجلس بودیم که خبر فینال کشتی فرنگی در جام جهانی لحظه به لحظه به ما می‌رسید و وقتی خبر قهرمانی را شنیدیم همگی خوشحال شدیم و صلوات فرستادیم، چراکه نمایندگان ایران بار دیگر کاری کردند که ایران و پرچم این مرز پرگهر در جهان به اهتزاز درآمد.

احمدی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کشتی گیران خاطرنشان کرد: از رئیس فدراسیون کشتی تشکر می‌کنم و از پدر شهید آرمان نیز قدردانی می‌کنم که پسری داشت خودساخته که دست از آرمان خود برنداشت و از این شهید می‌خواهیم که برای ما پیش خدا دعا کند.

در پایان این مراسم پدر شهید آرمان نیز از مجموعه‌ی فدراسیون کشتی و ملی پوشان تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما