شناسهٔ خبر: 57105099 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محبی‌پور:

باید از ابزار هنر برای تبیین حادثه شاهچراغ (ع) بهره‌گیری کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اعتقاد به اینکه هیچ عامل و ابزاری بهتر از هنر نمی‌تواند حادثه شاهچراغ (ع) را به تصویر بکشد، گفت: باید از این رویداد مهم معنوی که بر ما حادث شد و یک تهدید بود یک فرصت بسازیم.

صاحب‌خبر -

اسماعیل محبی‌پور در حاشیه برگزاری کارگاه دو روزه تولید اثر نقاشی یادمان شهدای حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) گفت: واقعه تلخی که در حرم مطهر احمدبن موسی (ع) رقم خورد موضوعی نیست که مختص به یک مقطع تاریخی باشد و تمام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: این اتفاق، اتفاقی بزرگ بود و در مکانی رقم خورد که بیش از هزار سال پابرجا مانده و تا ابد پابرجا خواهد ماند.

محبی‌پور گفت: ما با جامعه‌ای طرف هستیم که زنده هستند؛ این ۱۳ شهید حادثه شاهچراغ (ع) جامعه‌ای هستند که به تعبیر قرآنی زنده هستند.

او گفت: این رویداد ۴ آبان ماه ۱۴۰۱ در شیراز که ماندگار است باید با زبان‌ها، قلم‌ها و دیدگاه‌های مختلف به تصویر کشیده شود؛ باید از این رویداد مهم معنوی که بر ما حادث شد و یک تهدید بود یک فرصت بسازیم.

محبی‌پور گفت: باید از این رویداد فرصت تبیین چرایی بسازیم و راهی را برای آیندگان به نمایش بگذاریم؛ هیچ عامل و ابزاری بهتر از هنر نمی‌تواند این رویداد را به تصویر بکشد.

او گفت: هنری که از دل و قدرت فکری فرد بر قلم‌موی نقاشی جاری می‌شود و ذره ذره آن را با جزئیات بر بوم نقاشی به تصویر می‌کشد می‌تواند نقش مهمی در انتقال پیام این اتفاقات و تأثیرگذاری آن‌ها بر نسل‌های آینده ایفا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: این تفسیر و توضیحاتی که در حاشیه بوم‌های نقاشی شکل می‌گیرد، در کنار دیدگاه‌های فردی در شرایط کنونی زمینه‌ساز رویداد مهم فرهنگی و اجتماعی در استان فارس شده است.

نظر شما