شناسهٔ خبر: 57100995 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لبنان یک قصاب جنایت اسپایکر را تحویل عراق داد

دولت لبنان نوه برادر ناتنی «صدام» دیکتاتور معدوم عراق و یکی از قصابان جنایت اسپایکر را تحویل این کشور داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع امنیتی عراق گفت که این کشور نوه برادر ناتنی صدام که در جنایت اسپایکر داعش در سال ۲۰۱۴ مشارکت داشت، از لبنان تحویل گرفت.

این منبع عراقی که خواست نامش فاش نشود، گفت که «عبدالله السبعاوی» نوه برادر ناتنی دیکتاتور معدوم عراق روز جمعه تحویل عراق شد.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، این منبع گفت: «السبعاوی یکی از عاملان جنایت اسپایکر است که طی آن داعش صدها سرباز و افسر عراقی را در سال ۲۰۱۴ قتل عام کرد».

یک منبع قضایی لبنان نیز گفت که السبعاوی که متولد سال ۱۹۹۴ است در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۲ طبق قرار بازداشت اینترپل که به درخواست عراق صادر شده بود، بازداشت شد.

جنایت اسپایکر به دست تروریست‌های داعش در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۴ به عنوان یکی از هولناک‌ترین صحنه‌های حضور داعش در عراق محسوب می‌شود که بعید است تا سال‌های سال از حافظه مردم این کشور پاک شود.

جنایتی که با همکاری برخی از عشایر منطقه در استان صلاح‌الدین رخ داد. در این حادثه که از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۴ به طول انجامید، برخی از دانشجویان دانشکده نظامی «اسپایکر» موفق به فرار شده و ۱۷۰۰ نفر از دانشجویان نظامی بازداشت شده به دست داعش نیز با شلیک گلوله اعدام شدند. جنازه بسیاری از این کشته شدگان کماکان یافت نشده است و هر از گاهی چند جنازه در رود دجله پیدا می‌شود که مربوط به ماجرای اسپایکر است.

 

 

پایان پیام/

نظر شما