شناسهٔ خبر: 57042475 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

بازسازی ساختمان قدیمی در تهران با جدید‌ترین تکنولوژی‌های 1401

صاحب‌خبر -
همچنین بازسازی ساختمان مزایای مختلفی دارد که از جمله ی آن‌ها می‌توان به بالا رفتن ارزش ساختمان، ایمن تر شدن و بالا رفتن رفاه ساکنین ساختمان، امروزی و زیباتر شدن ساختمان و ... اشاره نمود. درواقع به دلیل آنکه هزینه ی بازسازی ساختمان به طور کلی مقدار زیادی نمی باشد اما ارزش ساختمان را تا حد زیادی بالا می‌برد می‌توان آن را عملیاتی به صرفه و اقتصادی دانست. به همین دلیل بسیاری از افراد ساختمان خود را بازسازی نموده تا ارزش آن را بیشتر کرده و به فروش برسانند.

ترتیب مراحل اجرا در بازسازی ساختمان
•    بررسی دلیل بازسازی و انتخاب روش مناسب برای آن

همانطور که گفته شد یک ساختمان می‌تواند به دلایل مختلفی نیازمند بازسازی شود و به همین دلیل نیاز است که پس از تصمیم به بازسازی ساختمان متخصصان ساختمان را بررسی نموده و نیازهای ساختمان و کارفرما را بررسی نمایند. همچنین برای انجام بازسازی روش‌های مختلفی وجود دارد که هر روش با توجه به دلیلی که ساختمان نیازمند بازسازی شده است مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال بعضی از مواقع کارفرما تنها تمایل به تغییر دکوراسیون داشته و یا می‌خواهد طراحی داخلی فضاهای خود را تغییر دهد در حالی که گاهی اوقات ساختمان در طول زمان به دلیل‌های مختلفی مانند زلزله، سیل، استفاده ی بیش از حد و ... فرسوده شده و آسیب‌هایی دیده است و در صورت بی توجه بودن به آن آسیب‌ها می‌تواند برای افراد مشکل ساز باشد.

•    انتخاب یک مهندس و طراح حرفه ای برای انجام کار
مهندسین و طراحان زیادی در زمینه ی بازسازی ساختمان و بازسازی منزل قدیمی در تهران و در ایران مشغول به کار می‌باشند اما بدیهی است که سطح توانایی آن‌ها در انجام این کار با یکدیگر متفاوت باشد. شما برای آنکه بتوانید ساختمان خود را به بهترین شکل ممکن بازسازی نمایید نیاز است که بعد از احساس نیاز به بازسازی ساختمان با مشورت با اطرافیان و سرچ در اینترنت و بررسی شرکت‌های مختلف معماری، بهترین مهندسان و طراحان را پیدا کرده و از آنها برای انجام پروژه خود کمک بگیرید. دراقع مهندسین و طراحان حرفه ای باعث کم شدن هزینه ی بازسازی و انجام سریعتر کارها و بالاتر رفتن کیفیت بازسازی می‌شوند. چرا که آن‌ها با تجربه ی زیادی که دارند می‌توانند زمان را بهتر مدیریت کرده و با دریافت تخفیف‌های همکاری هزینه ی تهیه ی متریال و ... را کاهش دهند.
 


•    برآورد هزینه‌های لازمه و تحلیل بودجه
برای برآورد هزینه و همچنین بودجه بندی عملیات بازسازی دو روش وجود دارد. می‌توان در ابتدا بودجه ای را در نظر گرفت و بازسازی ساختمان را به آن بودجه محدود کرد و با کمک متخصصین تمامی مراحل بازسازی را با همان بودجه به سرانجام رساند. از طرفی در صورت توانایی کارفرما می‌توان هزینه‌های مختلف بازسازی قسمت‌های مختلف را برآورد نمود و در نهایت همه ی هزینه‌ها را با یکدیگر جمع نموده و به بودجه ی نهایی برای بازسازی ساختمان رسید. این بودجه تمامی هزینه‌های کلی و هزینه‌های جزیی را در بر می‌گیرد که از جمله ی این هزینه‌ها می‌توان به هزینه ی خریداری متریال‌ها، هزینه ی دستمزد کارگران، هزینه ی تخریب قسمت‌های مختلف و ... اشاره نمود.

•    طراحی جدید قسمت‌های مختلف و بررسی ایده‌ها
بیشترین علت بازسازی ساختمان ایجاد تغییر در ساختمان و تبدیل ساختمان‌های قدیمی به ساختمانی با طرح امروزی می‌باشد. به همین دلیل یکی از مراحل عملیات بازسازی طراحی جدید قسمت‌های مورد نیاز و بررسی ایده‌های مربوط به آن می‌باشد. این طراحی می‌تواند شامل طراحی نمایی جدید، طراحی داخلی جدید برای فضاهای داخلی، طراحی دکوراسیون و حتی در ابعاد بزرگتر طراحی جدیدی برای پلان کلی ساختمان باشد.

•    دریافت مجوز از سازمان‌های مربوطه
در عملیات بازسازی منزل قدیمی ممکن است تغییراتی در بازسازی ساختمان صورت بگیرد و با توجه به قانون‌های مربوط به ساختمان سازی ایجاد هر گونه تغییر مخصوصا تغییرهای اساسی و کلی نیازمند دریافت مجوز از سوی سازمان‌های مربوطه می‌باشد. بعضی از عملیات‌ها و تغییرات که به دریافت مجوز نیاز ندارند عبارتند از: تعمیر پشت بام و قیرگونی و ایزوگام نمودن آن، نصب و تعمیر کفپوش برای کف تمامی طبقه‌ها، سفیدکاری و یا گچکاری دیوارها در تمامی طبقه‌ها، نصب و تعمیر کاشی‌ها، تعمیر و یا تغییر نمای ساختمان بدون ایجاد تغییر در تو رفتگی و بیرون آمدگی‌ها، تعمیر و ایجاد تغییر در حیاط، تعمیر و همچنین تعویض پنجره‌ها و ورودی‌ها، لوله کشی فاضلاب و آب و ... به شرطی که نیازی به ایجاد موتورخانه ی جدید نباشد و ... .

•    برنامه ریزی برای انجام کار
بعداز آنکه مهندس و پیمانکار مربوطه توانست مجوز لازمه را برای انجام عملیات بازسازی دریافت کند وقت برنامه ریزی برای انجام مرحله‌های مختلف بازسازی می‌باشد. بازسازی ساختمان می‌تواند قسمت‌های مختلفی را شامل شود که هر کدام نیز ممکن است نسبت به دیگری الویت داشته باشد و از طرفی برای انجام بازسازی نیز مراحل مختلفی وجود دارد و به همین دلیل برای تمامی این موارد باید برنامه ریزی شده و جدول زمانبندی تهیه شود. در این صورت کارها منظم تر جلو رفته و همه چیز در سر جای خود و به ترتیب انجام می‌شود و امکان هدر رفت زمان و هزینه‌ها نیز کم خواهد شد.

•    تخریب قسمت‌های مورد نظر
تخریب یکی از اصلی‌ترین مراحل برای انجام عملیات بازسازی در ساختمان می‌باشد. درواقع شما هر قسمتی را که بخواهید تغییر دهید نیاز است که در ابتدا آن شکل اولیه ی آن را از بین برده تا بتوانید طرح جدید را روی آن پیاده نمایید. برای مثال چه دیوار را بخواهید تغییر شکل دهید و چه کاغذ دیواری را تعویض نمایید باید دیوار را تخریب کرده و یا کاغذ دیواری ابتدایی را از روی دیوار بکنید تا بتوانید دیوار و کاغذ دیواری جدید را جایگزین آن نمایید.

•    شروع عملیات بازسازی و نوسازی
بعد از آنکه قسمت‌هایی که قرار است بازسازی شوند را تخریب نمودید و فضای اطراف آن را از تفاله‌های مربوط به تخریبی پاک نمودید وقت آن است که عملیات بازسازی را شروع کنید. در این مرحله طراحی‌های جدید را با استفاده از متریال‌های تهیه شده و ... در ساختمان پیاده نموده تا شکل جدید ساختمان پدید آید.

•    بررسی استانداردهای لازمه
در تمامی مراحل تخریب و بازسازی باید حتما مهندس ناظری وجود داشته باشد که نظارت کند. رعایت استانداردها باعث بالا رفتن کیفیت بازسازی در نهایت شده و میزان رضایت کارفرما نیز بیشتر خواهد شد. همچنین رعایت استانداردها باعث آسیب پذیری کمتر ساختمان در طول زمان می‌شود و به همین علت توجه به آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

•    دریافت تاییدیه ی آخر
بعد از آنکه بازسازی ساختمان به اتمام رسید و تمامی کارهای لازمه انجام شد نیاز است که از کارفرما تاییدیه ی نهایی را بگیرید تا به طور رسمی کار به پایان برسد.



کلام آخر
برای آنکه بتوانید یک بازسازی ساختمان حرفه ای و با کیفیت داشته باشید باید حتما از مهندسین و متخصصینی باتجربه و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. از جمله شرکت‌های برتر در زمینه ی بازسازی ساختمان قدیمی در تهران و بازسازی منزل می‌توان به شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا اشاره نمود. مهندسین و طراحان این شرکت همه در زمینه ی بازسازی ساختمان و بازسازی نما قدیمی و بازسازی منزل باتجربه بوده و دارای رزومه ای پربار می‌باشند. این افراد به انواع ترفندها و ترندهای روز دنیا آگاه بوده و می‌توانند با به کارگیری این موارد در پروژه‌های بازسازی نتیجه ای با کیفیت و به روز را برای ساختمان شما ایجاد نماید.
 جهت بازدید و مشاوره رایگان از طریق لینک زیر وارد سایت هیرادانا شوید.
https://hiradana.com/content/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86
 
 

نظر شما