شناسهٔ خبر: 5703325 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان-لهستان؛

رضا دهدار وزنه بردار جوان ایرانی عنوان پنجم جهان را به دست آورد

تهران - ایرنا - رضا دهدار وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم تیم جوانان ایران در رقابت های قهرمانی جهان در لهستان با حدنصاب مجموع 340 کیلوگرم در مکان پنجم رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان ایستاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از فدراسیون وزنه برداری، دهدار در حرکت یک ضرب کار خود را با مهار وزنه 148 کیلوگرم آغاز کرد، اما در دومین فرصت خود نتوانست وزنه 153 کیلویی را بالای سر نگه دارد. او برای آخرین فرصت خود در یک ضرب پشت وزنه 154 کیلوگرم ایستاد و این بار با دریافت 3 چراغ سفید از داوران از صحنه خارج شد. نماینده کشورمان با این حدنصاب در پایان حرکت های یکضرب پس از نمایندگان اکراین، روسیه، کلمبیا و کره جنوبی در مکان پنجم ایستاد.

وزنه بردار جوان کشورمان در حرکت دوضرب هم کار خود با مهار وزنه 178 کیلوگرم آغاز کرد و همچون یک ضرب با مهار این وزنه، شروع خوبی داشت. دهدار در دومین فرصت خود وزنه 186 کیلوگرم را هم بالای سر برد تا به این ترتیب عنوان پنجمی مجموع را نیز برای خود مسجل کند. حسین توکلی، که تک مدال حرکت دوضرب را برای نماینده کشورمان در نظر گرفته بود، در آخرین فرصت وزنه 191 کیلوگرم را برای دهدار انتخاب کرد اما نماینده کشورمان که فاصله زیادی با مدال برنز جهان نداشت، نتوانست این وزنه را مهار کند.

به این ترتیب دهدار با حدنصاب 186 کیلوگرم در دوضرب ششم شد و در مجموع نیز با رسیدن به رکورد 340 کیلوگرم عنوان پنجم جهان را به دست آورد.

در پایان رقابت های دسته 94 کیلوگرم ختاگ خوگائف از روسیه با حدنصاب مجموع 374 کیلوگرم (172 یکضرب و 202 دوضرب) قهرمان جهان شد و نمایندگانی از اوکراین و کره جنوبی به ترتیب با رکوردهای 366 و 356 کیلوگرم دوم و سوم شدند.

پیش از این علی میری برای تیم وزنه برداری جوانان ایران عنوان نایب قهرمانی جهان را به دست آورده بود و ایوب موسوی نیز در دسته 85 کیلو گرم در مکان پنجم ایستاده بود. آخرین نماینده کشورمان که از شانس های کسب مدال هم به شمار می رود، پیمان جان است که فردا (جمعه) در دسته 105 کیلوگرم با حریفان خود رقابت می کند.



**نماینده سفیرایران درلهستان از وزنه برداران جوان تجلیل کرد

رامین مهمانپرست سفیر ایران در کشور لهستان با اعزام نماینده رسمی خود به شهرورکلاو لهستان میزبان برگزاری مسابقات جهانی جوانان درسال 2015 از موفقیت های کسب شده دراین رقابت معتبر بین المللی توسط آتیه سازان ورزش ایران تقدیر وتجلیل بعمل آورد.

محمدی که بعنوان نماینده رسمی سفارتخانه کشورمان در لهستان برای دیدن رقابت وزنه برداران ملی پوش جوان ایران به سالن مسابقات آمده بود با اهدا هدایایی از ملی پوشان جوان تقدیر کرد.

ورزشی**1067** 1917

نظر شما