شناسهٔ خبر: 56958331 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نکونام: بعضی از بازیکنان را کنار می گذاریم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: از هواداران برای نتایج اخیر عذرخواهی می‌کنم و قول می‌دهم به همان تیمی تبدیل خواهیم شد که آنها انتظار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق و به نقل از باشگاه فولاد خوزستان،‌ جواد نکونام روز شنبه در گفت‌وگویی با اشاره به نتایج اخیر تیم فوتبال فولاد در بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: قبل از هر صحبتی، باید از هواداران باشگاه فولاد عذرخواهی کنم. نتایجی که در چند هفته اخیر گرفتیم، با انتظاراتی که آن‌ها داشتند، همخوانی نداشت. می‌دانم آن‌ها بسیار ناراحتند. حق دارند از ما به خاطر نتایج هفته‌های اخیر انتقاد کنند، اما از آن‌ها می‌خواهم که مانند چند سال گذشته کنارمان باشند تا در آخر با هم با خوشحالی لیگ را به پایان برسانیم چون همانطور که قبلا هم نشان داده‌ایم، می‌توانیم دوباره در کنار هم کارهای بزرگ انجام دهیم

وی افزود: نتایجی که در چند بازی اخیر، به ویژه ۳ بازی گذشته گرفتیم، روی بد فوتبال بود. در سه بازی آخر، نتایجی که به دست آمد به هیچ وجه با عملکردمان مطابقت نداشت. در همه این بازی‌ها، مالکیت با ما بود، فرصت هم ایجاد می‌کردیم اما، در نهایت حریف با اولین فرصتی که ایجاد می‌کرد، گل می‌زد. گل‌گهر که تمام تیم‌ها را تحت فشار می‌گذاشت، اسیر تیم ما بود. برای مساوی بازی می‌کردند اما ناباورانه بردند و تا دو هفته بعد بازی خوشحالی می‌کردند. دو توپ روی دورازه ما آوردند و هر دو توپشان گل شد. در دیدار بعد با دو موقعیت ۳ گل خوردیم. گل سوم آن‌ها یکی از عجیب‌ترین گل‌هایی بود که تا حالا دیده‌ام. مهاجمشان پشت ۱۸ قدم ما پا به توپ بود، دو بازیکن ما کنارش بودند، یک دفعه مهدی شیری سر خورد و افتاد زمین، بعد هم توپ از روی پای سینا شاه‌عباسی پرید. روی گل دوم هم ببینید چه اتفاقی افتاد،  یک توپ معمولی را به جای آنکه دفع کنیم جلوی پای مهاجم آن‌ها گذاشتیم، شاید خود تیم حریف هم باورشان نمی‌شد، به این راحتی به دروازه ما برسند. اینها اتفاقات خارج از فوتبال هست که فعلاً گریبان تیم ما را گرفته است.

بیشتر بخوانید:

ادامه تیره‌روزی‌های شاگردان نکونام/ فولاد در باتلاق انزلی زمین‌گیر شد

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان ادامه داد: با وجود همه این حرف‌ها، نمی‌توانیم نتایج بدی که گرفته‌ایم را توجیه کنیم. این نتایج واقعا ناراحت کننده است. بعد از آخرین بازی، خجالت می‌کشیدم با مدیرعامل  باشگاه حرف بزنم‌. هیئت مدیره باشگاه، شخص حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه و مدیران کارخانه فولاد خوزستان، هر حمایتی لازم بوده را انجام داده‌اند تا مردم خوزستان را خوشحال کنیم‌.اما قول می‌دهیم که به زودی همه این بازی‌ها را جبران کنیم.

نکونام گفت: نمی‌خواهم فولاد را با لیورپول و یوونتوس مقایسه کنیم اما، این واقعیت فوتبال است. بزرگترین تیم‌ها و موفق‌ترین مربی‌ها هم گاهی نتایج ناباورانه می‌گیرند. البته من همچنان مطمئنم که تیمم بر می‌گردد و امتیازهایی را که از دست داده جبران می‌کند. هواداران فولاد حتما یادشان هست که ما قبلا هم این کار را انجام داده‌ایم، پس امیدوارم حمایتشان را از ما دریغ نکنند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان اضافه کرد: به خاطر این نتایج، حتما باید جریمه شویم. این را به خود بازیکنان تیم هم گفته‌ام. بعضی از بازیکنان تیم هم که مسئولیت‌پذیری کمی داشته‌اند، از ترکیب کنار خواهند رفت و نیم فصل از ما جدا خواهند شد. احساس می‌کنم بعضی از بازیکنان قدر فرصتی که فولاد در اختیارشان گذاشته را ندانستند. لازم باشد بازیکنان جوان و آینده‌دار لیگ را به تیم اضافه خواهم کرد. از همین حالا در حال مذاکره با بازیکنان مد نظر هستیم. در بعضی پست‌ها، با هماهنگی که با گرشاسبی صورت گرفته، بازیکن جدید اضافه خواهیم کرد. هر کاری لازم باشد می‌کنیم که از جایگاهی که امروز در جدول لیگ داریم، فاصله بگیریم. مطمئن باشید، نیم فصل متفاوتی از فولاد خواهید دید.

وی اظهار داشت: مثل سال‌های گذشته، همزمان با لیگ، باید خودمان را برای بازی در لیگ قهرمانان آسیا آماده کنیم، پس لازم است کیفیت متفاوتی از خودمان نشان دهیم. دلیل نتایج بدی که گرفتیم، در مورد یکی از دلایلش که فوتبالی نیست، نمی‌توانم توضیحی بدهم. اما از نظر فنی ما تا قبل از پنجره قبلی فیفا، عالی نتیجه گرفته بودیم. وقفه‌ای که بین بازی‌ها افتاد و همچنین حواشی که نمی‌توانم در مورد آن با صداقت صحبت کنم باعث شد، ریتم تیم به هم بخورد. حتماً بعد از این وقفه چند هفته‌ای جام ‌جهانی، دوباره به شرایط قبل برمی‌گردیم. مطمئنم این اتفاق می‌افتد چون در سه سال گذشته هم، نیم فصل دوم، بهترین عملکرد را داشتیم.

نظر شما