شناسهٔ خبر: 5690804 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/وزن کشي مدعيان تيم‌ملي

بعد از سال‌ها کشتي ايران در آزمون بزرگي قرار گرفته، تا شايد يک بار براي هميشه، شايسته سالاري در ورزش اول نهادينه شده و مسابقات انتخابي به معناي واقعي برگزار شود. مسابقاتي که در صورت قانونمند شدن، مي‌تواند مسائل فني را تا حدود زيادي حل کند.

صاحب‌خبر -

در مورد انتخابي حرف و حديث‌هاي زيادي شنيده شده و حتي برخي افراد اظهاراتي مي‌کنند که نشان از عدم اطلاع دقيق آنها از کشتي است.

تختي هم انتخابي مي‌گرفت
پيشکسوتان و مفسران قديمي کشتي به ياد دارند. در دهه 1952 که جهان پهلوان تختي در کشتي متولد شد. ايشان و نامداران ديگري چون محمود ملاقاسمي، محمدعلي خجسته‌پور، محمدمهدي يعقوبي، امامقلي حبيبي، منصور مهدي‌زاده، محمد ابراهيم سيف‌پور، توفيق و اکثر چهره‌هاي سرشناس، با شرکت در مسابقات انتخابي ملي‌‌پوش مي‌شدند.
اينکه حالا کسي مدعي مي‌شود آن وقت‌ها انتخابي نبود حرف نادرستي است. اگر چه بعد از آن ايام مسابقه‌هاي انتخابي جنبه تشريفاتي به خود گرفت و تيم ‌ملي با ميل و سليقه مربيان معرفي مي‌شد. اما با فضاي جديدي که در کشتي حاکم شده دست اندرکاران کشتي عزم خود را جزم کرده که مسابقه‌هاي انتخابي به عنوان يک اصل اجرا شود. خواه کشتي‌گيري قهرمان جهان و المپيک بوده يا تازه نفس باشد.
مهم اين است سرمايه‌هاي کشتي سالي يک بار با هم رودررو شده و مبارزه کنند تا از دل اين رقابت‌ها، نفرات ملي‌پوش انتخاب شوند.

مسابقات در شرايطي برابر
در فرايندهاي اعلام شده، امتيازاتي به مدال‌آوران داده شده. اما مسابقه در شرايطي برابر انجام خواهد شد. بي‌ترديد اجراي فرايندها و برگزاري مبارزات انتخابي آينده کشتي را تضمين خواهد کرد.
درچنين فضايي است که کشتي‌گيران جوان با انگيزه‌تر شده و اميد به آينده را از دست نخواهند داد. بديهي است اگر انتخاب نفرات تيم‌ملي با سبک و سياق گذشته ادامه داشت. کشتي‌گيران جوان دلسرد شده و از کشتي جدا مي‌شدند. در حالي که عصر امروز شاهد وزن کشي همه مدعيان آزاد و فرنگي خواهيم بود تا کنکور کشتي به صورت عادلانه باشد.

رحيمي، يزداني، محمديان، تقوي و احسان‌پور کشتي مي‌گيرند
در کشتي آزاد ديدن رقابت حسن رحيمي، يونس سرمستي، رضا اطري، صابر خانجاني و ساير مدعيان مي‌تواند جذاب باشد.
در وزن 61 کيلو: بهنام احسان پور با انگيزه، ايمان صادقي، عباس دباغي و نفرات ديگر ديدني خواهد بود.
در 65 کيلو: قرار است مسعود اسماعيل مبارزه کند که با بودن وي ، سيد احمد محمدي و ميثم نصيري، رقابت‌ها نزديک است.
70 کيلو: مهدي تقوي و حسن يزداني چهره‌هاي شاخص‌اند.
74 کيلو: مرتضي رضائي قلعه، پيمان ياراحمدي و عزت‌اله اکبري کرکري دارند .
86 کيلو: محمدجواد ابراهيمي، ميثم مصطفي جوکار، عليرضا کريمي و احسان لشگري حاضر خواهند بود که البته شنيده شد لشگري به دليل مصدوميت در رقابت‌ها غايب خواهد بود.
97 کيلو: رضا يزداني، محمدحسين محمديان، جمال ميرزائي، عباس طحان و در 125 کيلو، کميل قاسمي، پرويز هادي، عبداله قمي، امين طاهري، يداله محبي و سيدرضا موسوي در مصافي نفسگير تکليف سنگين وزن را مشخص خواهند کرد.

حضور سوريان کيفيت مسابقات را بالا خواهد برد
درکشتي فرنگي حضور حميد سوريان بر کيفيت مسابقات خواهد افزود، اگرچه رقبا براي مبارزه با دارنده 7 نشان طلاي جهان و المپيک تلاش خواهند کرد، اما واقعيت اين است اگر سوريان در شرايط آرماني باشد يک سر و گردن بالاتر از حريفان خواهد بود.
در 66 کيلو: اميد نوروزي قهرمان جهان و المپيک، محمدعلي گرائي ، مهدي زيدوند و سامان عبدولي شاخص‌تر از سايرين‌ هستند.
71 کيلو: افشين بيابانگرد، رامين طاهري و برومند اصلان.
75 کيلو: پيام بويري و سعيد عبدولي همه نگاه‌ها را به خود معطوف ساخته‌اند.
80 کيلو: حبيب اله اخلاقي، علي زينتي رفاه و يوسف قادريان.
85 کيلو: مجتبي کريم‌فر، حسين نوري، سامان عزيزي و ميلاد خسروي
98 کيلو: قاسم رضائي، مهدي علياري، سيد مصطفي صالحي‌زاده، مجيد علياري، داود گيل نيرنگ و علي علياري
130 کيلو: بشير باباجان زاده، مهدي نوري، عباس نوري و ساير مدعيان مسابقات را ديدني خواهند کرد به هر روي لشگر کشتي به مشهد رسيد تا پنجشنبه و جمعه نبرد بزرگان کشتي ايران براي پوشيدن دوبنده تيم‌ملي آغاز شود.

 

نظر شما