شناسهٔ خبر: 56829685 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

در پایان دومین روز از نشست مدیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام شد؛

صدور بیانیه در محکومیت جنایت رخ داده در حرم شاهچراغ

مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در محکومیت حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) ضمن محکومیت این رفتار، با صدور بیانیه‌ای خواستار مجازات عاملان این جنایت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، دومین روز از نشست مدیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بررسی موضوعات فرهنگی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی و با حضور دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

در پایان این نشست، مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور با صدور بیانیه‌ای، حمله تروریستی گروهک داعش به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) را محکوم کرده و بر ایستادگی خود در مسیر تعالی انقلاب اسلامی تاکید کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اینان که شکست و مرگ خود را لمس نموده و با این رفتار غیر انسانی می‏ خواهند انتقام بگیرند یا به خیال خام خود مجاهدین در اسلام را بترسانند، بد گمان کرده‏ اند.» (صحیفه امام؛ ج ‏۷، ص ۱۷۹)

بار دیگر دست جنایتکار، پلید و خبیث عمال استکبار جهانی و نظام استعمار از آستین عده‌‎ای خود فروخته و وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه پس از یک ماه اغتشاشگری بالاخره بصورت روشن تر از همیشه نمایان شد و جنایت شقاوت‌آمیزی را در حرم مطهّر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام رقم زد که منجر به شهادت و مجروح شدن دهها مرد و زن و کودک بی‌گناه این سرزمین، شد.

این جنایتکاران جهانی و دشمنان نظام بارها و با عناوین مختلف، از تحمیل جنگ سخت تا تلاش برای براندازی نرم و ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی، توان خود را آزموده‌‎اند و اینبار با بکار گیری تمام حربه های چند بعدی غیرانسانی و وحشیانه با بهانه کردن فوت یک شهروند زن ایرانی و کشیدن اغتشاشات به خیابان ها و به چالش کشیدن دانشگاه ها با استفاده از هیجانات و غفلت برخی از نوجوانان و جوانان سعی در سوریه سازی ایران را داشته اند که این نقشه هم با هوشیاری مردم تجربه دیده میهن عزیز و ایستادگی بدنه نخبه دانشگاهی و تبعیت از فرامین ولایت، نقش بر آب شد.

هر چند برخی عوامل مغرض و شکست خوردگان سیاسی و سوء استفاده گر که سال هاست با نفوذ در بدنه دانشگاهی و نیز با تعریف انحرافی از شعار آزادی، زمینه فکری این اغتشاشات را سالهاست فراهم کرده اند و همچنان سعی در کشیدن فضای دانشگاه به سمت اغتشاشات را دارند، اما بدنه آگاه و بصیر و با تجربه دانشگاه که سالهاست تجربه مقابله با زمینه سازی این اغتشاشات را از سوی همین افراد فریب خورده و مغرض دارند ، اجازه ورود اختلال به فرآیند دانشگاه و در حوزه های علمی فرهنگی و اجتماعی و ... را نخواهند داد و همچنان مدافعان دانشگاه خواهند بود چرا که به قول سردار عزیز شهید، سردار سلیمانی، ایران حرم هست و دانشگاه هم جزیی از این حرم و در واقع حرم علمی است .....

بدیهی است فشارهائی که در طول این چهل و چهار سال بر ایران اسلامی وارد شد که نگذارند یک الگو در مقابل چشم مردم مسلمان منطقه به وجود بیاید چرا که وقتی یک ملت و یک حرکتی الگو شد، استعدادها را به حرکت درمی‌ آورد و مردم آزاده دنیا را به جریان می اندازد که جمهوری اسلامی ایران دقیقا در همین مسیر است .

بی شک همه این نقشه ها و هجمه های وارده بر ملت و نظام جمهوری اسلامی ، که این بار به صورت گسترده و بصورت نرم و سخت، اقتصادی و امنیتی ... به جان این کشور افتاده، بر اساس شناخت و آگاهی نخبگان، مردم و جوانان آگاه این مرز و بوم نه تنها نقش بر آب خواهد شد بلکه انتقام همه خون های ریخته شده مدافعان امنیت و شهدای این حادثه تروریستی گرفته خواهد شد.

دشمنان نظام اسلامی آخرین تیرهای در ترکش خود را رها کرده و کیدهای شیطانی‌شان محکوم به شکست است. دشمنان بدانند شوق شهادت در جان و فکر همه ما عجین است و تحت هیچ شرایطی از پاسداری انقلاب و رهبری عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

ما، مدیران فرهنگی دانشگاه های علوم ‍‍‍‍‍ پزشکی کشور، اغتشاشات اخیر که در نهایت منجر به حادثه تروریستی و به شهادت رسیدن جمعی از هم وطنان ما در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام شد را محکوم کرده و ضمن تسلیت به محضر حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبر معظم انقلاب، ملت شریف و بویژه مردم غیور و سرافراز شیراز، به سردمداران تروریست های بین المللی خصوصا آمریکا و اسراپیل جنایتکار و دنباله روهای غافل و جاهل داخلی اعلام میداریم با تکیه بر قدرت لایزال الهی و پیروی از رهنمودهای رهبری معظم انقلاب و نیز استفاده از ظرفیت نخبگان کشوری، هرگز نخواهیم گذاشت با سوء استفاده از هیجانات جوانان این مرز و بوم و طراحی های خطرناک برای آنان، خدشه ای به روند فکری و علمی ساحت مقدس دانشگاه و در نهایت کشور رخ دهد و در نهایت توصیه ما به تمام اعضا و ارکان نخبگی، گفت و گو با این بدنه جوان و پرانرژی جامعه است که باید در تمام اضلاع جامعه نخبگی شکل بگیرد.

برای مشاهده گزارش تصویری این خبر روی متن کلیک کنید.

نظر شما