شناسهٔ خبر: 56691608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

صادرات یک میلیون دلاری آثار هنرمندان قزوینی/ صادرات صنایع دستی با همکاری اتاق بازرگانی توسعه می‌یابد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: صادرات صنایع دستی استان بیشتر به صورت چمدانی است و در سال جاری تاکنون یک میلیون دلار از آثار هنرمندان به کشورهای خارجی صادر شده است.

صاحب‌خبر -

سیدمیثم حصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، با اشاره به صادرات صنایع دستی استان گفت: صادرات صورت گرفته در نیمه اول سال به صورت چمدانی بوده و آثار هنرمندان استان بیشتر به کشورهای آذریاجان، عراق، کشورهای حوزه خلیج فارس و چند کشور اروپایی از جمله آلمان و سوئد صادر شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: بیشتر صادرات در رشته‌های گلیم بوده، همچنین شیشه آبگینه، چرم دست ساز و سفال و سرامیک از آثار صادر شده هستند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از آثار صنایع دستی استان صادر شد علاوه بر آن صادرات گمرکی هم داشتیم که بیشتر این نوع صادرات در حوزه گلیم است.

این مسئول با بیان اقدامات انجام شده برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و افزایش صادرات گفت: از ابتدای سال چند دوره آموزش شاغلین با موضوع صادرات داشتیم که با همکاری اتاق بازرگانی صورت گرفت، درحال حاضر هم انجمن صنایع دستی فعال است و صادرات را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته در نمایشگاه نوروز هنرمندان حضور داشتند که نتیجه آن افزایش همکاری با اتاق بازرگانی و تسکیل انجمن صنایع دستی در اتاق بود که جلساتش به طور منظم برگزار می‌شود.

حصاری بیان کرد: وام‌های تبصره ۱۸ هم برای حمایت و توسعه فعالیت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، همچنین باتوجه به اهمیت خرید صنایع دستی در راستای توسعه فعالیت‌ها، آثار تولید شده محوریت کاربردی پیدا کرده و نهادها و اداره‌های مختلف هم با برگزاری بازارچه صنایع دستی در محل اداره و سفارش کار به هنرمندان در این حوزه را دارند، هم‌استانی‌ها نیز می‌توانند از ظرفیت هنرمندان استفاده کرده و آثار تولید شده آنان را خریداری کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: باتوجه به اهمیت استارتاپ‌ها با بنیاد نخبگان ارتباط برقرار شده تا اقداماتی در این راستا انجام شود.

نظر شما