شناسهٔ خبر: 56684472 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

الهیان: جمهوری اسلامی به معنای واقعی به زنان، زندگی و آزادی داد

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به معنای واقعی به زنان، زندگی و آزادی داد، گفت: جمهوری اسلامی برای زنان زندگی همراه با معنویت و تعالی و پیشرفت را با حفظ حقوق آنان و تلاش برای دستیابی به آن دنبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، دکتر زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه در طول یک ماهی که از فوت مرحومه مهسا امینی می‌گذرد، ابعاد مختلف این حادثه بیشتر برای مردم ایران مشخص شد، اظهارداشت: همان طور که بر اساس گزارش پزشکی قانونی اعلام شد ایشان مورد ضرب و شتم قرار نگرفته و اسناد و سوابق بیماری ایشان درگذشته هم از طرف پزشکان متخصص تایید شد، اما جریان رسانه‌ای غرب و شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش کردند بر اساس دروغ پردازی‌ها افکار عمومی را منحرف کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی رسانه‌های بیگانه در این مدت حتی از حیثیت رسانه‌ای و حرفه‌ای خود هزینه کردند برای اینکه این دروغ‌ها به اذهان بنشیند، گفت: ملت ایران همواره متوجه این نوع فتنه افکنی ها از طرف رسانه های بیگانه و عوامل داخلی آنان هستند و راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند. هر چند مردم انتقادهایی و اعتراضاتی به برخی مسائل داخل کشور دارند اما ترجیح دادند این نقدها را از طریق قانونی و در شرایط مناسب دنبال کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه اغتشاشگران با تعداد کم و به صورت چرخشی در نقاطی از تهران و شهرهای دیگر کشور، دست به آشوب می‌زنند، گفت: مردم از رفتارهای غیر انسانی و خشن آشوبگران نسبت به خودشان، نیروی انتظامی و بسیج متوجه شدند که موضوع فوت یک دختر جوان نیست بلکه آنان ضربه زدن به کشور، امنیت ملی و منافع ملی را در نظر دارند.

الهیان با بیان اینکه باید پشت صحنه این حوادث را برای جوانان و نوجوانان توضیح داد تا متوجه دستهای کثیف پشت صحنه برای ضربه زدن به ملت ایران شوند، تاکیدکرد: وظیفه همه دستگاه ها، مسئولان و مردم است که با آن بخشی از جامعه و جوانان که تحت تاثیر فضای هیجانی به صحنه آمدند صحبت کنند و پشت صحنه این حوادث برای جوانان و نوجوانان توضیح داده شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ای از اغتشاشات حمایت می‌کند که هزینه آن توسط یکی از دیکتاتوری‌ترین رژیم‌ها پرداخت می‌شود، گفت: بخشی از رسانه‌هایی که منتسب به رژیم سعودی هستند درباره فوت خانم امینی شبانه روزی دروغ پردازی می‌کنند و با شعارهای دروغین داد حقوق زنان را دارند، در حالی که چند ماه پیش ده‌ها فرد معترض در عربستان سعودی گردن زده شدند و در بین آنان خانم‌ها هم بودند. کار عربستان سعودی و رسانه آن که داد حقوق بشر و دفاع از زنان را با این پرونده سیاه حقوق بشری دارند، دقیقا شبیه مضحکه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به معنای واقعی به زنان، زندگی و آزادی داد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی درباره زنان نگاه متعالی‌تری نسبت به این شعار دارد و برای زنان زندگی همراه با معنویت و تعالی و پیشرفت را با حفظ حقوق آنان و تلاش برای دستیابی به آن دنبال می‌کند. در سال‌های پس از انقلاب زنان سربلند ایرانی به پیشرفت های بسیار بالایی نائل آمدند، البته باید فرصتی باشد که آمار و ارقامی که مجامع معتبر بین المللی در خصوص پیشرفت زنان ایران داده‌اند مرور شود. همه این سرمایه‌ها را زنان با حفظ کرامت و ارزش‌های خود بدست آوردند. این ظرفیت در یک فضای امن بدست آمده است و هیچگاه رسانه‌های غیر منصف خارجی و داخلی به اینها اشاره نمی‌کنند.

منبع:‌ جهان نیوز

پایان پیام/

نظر شما