شناسهٔ خبر: 56683847 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لغو صدها پرواز به دنبال اعتصاب خلبانهای شرکت هواپیمایی آلمانی

علی مدنی

خلبان‌های شرکت آلمانی "یورووینگز" وابسته به شرکت هواپیمایی آلمانی "لوفتهانزا" با شروع اعتصابی سه روزه در اعتراض به وضعیت دستمزدها و شرایط کاری خود، لغو شدن صدها پرواز را در این کشور موجب شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس بیانیه صادر شده از سوی یک اتحادیه صنف خلبانهای آلمانی موسوم به اتحادیه "وراینیگونگ کاکپیت"، اعتصاب کارمندان شرکت هواپیمایی یورووینگز که شاخه مخصوص پروازهای ارزان قیمت‌تر گروه لوفتهانزا است در ساعت ۰۰:۰۱ روز دوشنبه به وقت محلی شروع شده و قرار است تا پایان روز چهارشنبه در آلمان برگزار شود.

شرکت یورووینگز از مسافران پروازهایش خواسته تا وضعیت فعلی پروازها را به صورت آنلاین قبل از آمدن به فرودگاه چک کنند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: "یورو وینگز شدیدا از بابت خسارت ایجاد شده برای مسافران متاسف بوده و هر کاری که بتواند انجام میدهد تا تاثیر این اعتصاب بر آنها را به حداقل برساند."

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در نخستین ساعات اجرای این اعتصاب، ۱۸۵ پرواز از مبدا و به مقصد چند شهر آلمان شامل دوسلدورف، کلن، بن و اشتوتگارت لغو شدند.

این شرکت هواپیمایی خاطرنشان کرد، بیشترین آسیب این اعتصاب تا کنون بر پروازهای داخلی آلمان وارد شده است.

چند روز پیش اتحادیه خلبانهای یورووینگز بعد از اعلام شکست مذاکراتش با مدیران یورووینگز با هدف حصول یک توافق بر سر شرایط کاری خبر از تصمیم خود برای اجرای این اعتصاب سه روزه داد.

اتحادیه "وراینیگونگ کاکپیت" به نمایندگی از خلبانهای این شرکت خواستار کاهش سقف ساعات کاری و زمانهای استراحت طولانی تر شد اما شرکت یورووینگز تاکید داشته که مطالبات این اتحادیه به لحاظ اقتصادی عملی نیست.

پیش تر اوایل ماه اکتبر نیز کارمندان و خلبانهای شرکت یورووینگز آلمان اعتصاباتی را اجرا کردند که لغو حدود نیمی از مجموع ۵۰۰ پرواز داخلی و اروپایی روزانه این شرکت و سرگردانی حدود ۳۰۰۰۰ مسافر را موجب شدند.

انتهای پیام

نظر شما