شناسهٔ خبر: 56681721 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با جهان نيوز:

جمهوری اسلامی به معنای واقعی به زنان، زندگی و آزادی داد/ در سال‌های پس از انقلاب زنان با حفظ کرامت پیشرفت‌های بسیاری کردند/ مردم به برخی مسائل کشور اعتراض دارند ولی متوجه شدند که فوت مهسا امینی بهانه ناامن سازی کشور است

دکتر الهیان گفت: مردم از رفتارهای غیر انسانی و خشن آشوبگران نسبت به خودشان، نیروی انتظامی و بسیج متوجه شدند که موضوع فوت یک دختر جوان نیست بلکه آن‌ها ضربه زدن به کشور و امنیت ملی و منافع ملی را در نظر دارند.

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز: دکتر زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با جهان نيوز با اشاره به اینکه در طول یک ماهی که از فوت مرحومه مهسا امینی می‌گذرد، ابعاد مختلف این حادثه بیشتر برای مردم ایران مشخص شد، اظهارداشت: همان طور که بر اساس گزارش پزشکی قانونی اعلام شد ایشان مورد ضرب و شتم قرار نگرفته و اسناد و سوابق بیماری ایشان درگذشته هم از طرف پزشکان متخصص تایید شد، اما جریان رسانه‌ای غرب و شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش کردند بر اساس دروغ پردازی‌ها افکار عمومی را منحرف کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی رسانه‌های بیگانه در این مدت حتی از حیثیت رسانه‌ای و حرفه‌ای خود هزینه کردند برای اینکه این دروغ‌ها به اذهان بنشیند، گفت: ملت ایران همواره متوجه این نوع فتنه افکنی ها از طرف رسانه های بیگانه و عوامل داخلی آنان هستند و راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند. هر چند مردم انتقادهایی و اعتراضاتی به برخی مسائل داخل کشور دارند اما ترجیح دادند این نقدها را از طریق قانونی و در شرایط مناسب دنبال کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه اغتشاشگران با تعداد کم و به صورت چرخشی در نقاطی از تهران و شهرهای دیگر کشور، دست به آشوب می‌زنند، گفت: مردم از رفتارهای غیر انسانی و خشن آشوبگران نسبت به خودشان، نیروی انتظامی و بسیج متوجه شدند که موضوع فوت یک دختر جوان نیست بلکه آنان ضربه زدن به کشور، امنیت ملی و منافع ملی را در نظر دارند.

الهیان با بیان اینکه باید پشت صحنه این حوادث را برای جوانان و نوجوانان توضیح داد تا متوجه دستهای کثیف پشت صحنه برای ضربه زدن به ملت ایران شوند، تاکیدکرد: وظیفه همه دستگاه ها، مسئولان و مردم است که با آن بخشی از جامعه و جوانان که تحت تاثیر فضای هیجانی به صحنه آمدند صحبت کنند و پشت صحنه این حوادث برای جوانان و نوجوانان توضیح داده شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ای از اغتشاشات حمایت می‌کند که هزینه آن توسط یکی از دیکتاتوری‌ترین رژیم‌ها پرداخت می‌شود، گفت: بخشی از رسانه‌هایی که منتسب به رژیم سعودی هستند درباره فوت خانم امینی شبانه روزی دروغ پردازی می‌کنند و با شعارهای دروغین داد حقوق زنان را دارند، در حالی که چند ماه پیش ده‌ها فرد معترض در عربستان سعودی گردن زده شدند و در بین آنان خانم‌ها هم بودند. کار عربستان سعودی و رسانه آن که داد حقوق بشر و دفاع از زنان را با این پرونده سیاه حقوق بشری دارند، دقیقا شبیه مضحکه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به معنای واقعی به زنان، زندگی و آزادی داد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی درباره زنان نگاه متعالی‌تری نسبت به این شعار دارد و برای زنان زندگی همراه با معنویت و تعالی و پیشرفت را با حفظ حقوق آنان و تلاش برای دستیابی به آن دنبال می‌کند. در سال‌های پس از انقلاب زنان سربلند ایرانی به پیشرفت های بسیار بالایی نائل آمدند، البته باید فرصتی باشد که آمار و ارقامی که مجامع معتبر بین المللی در خصوص پیشرفت زنان ایران داده‌اند مرور شود. همه این سرمایه‌ها را زنان با حفظ کرامت و ارزش‌های خود بدست آوردند. این ظرفیت در یک فضای امن بدست آمده است و هیچگاه رسانه‌های غیر منصف خارجی و داخلی به اینها اشاره نمی‌کنند.

نظر شما