شناسهٔ خبر: 56678988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر بوشهر:

نمای رومی در بوشهر جریمه دارد

مژده پاینده

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: در راستای توجه به معماری ایرانی - اسلامی در تعرفه درآمدی امسال جرائمی برای اجرای نمای رومی دیده شده است.

صاحب‌خبر -

وحید نیک‌روش روز سه‌شنبه ۲۶ مهر در نشست کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر با مسئولان بسیج مهندسان استان بوشهر اظهار کرد: در راستای توجه به معماری ایرانی اسلامی در تعرفه درآمدی امسال جرائمی برای اجرای نمای رومی دیده شده که حالت بازدارنده خوبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعامل شورا و شهرداری با بسیج مهندسین در حوزه های معماری و شهرسازی افزایش می یابد.، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل بسیار خوب بسیج مهندسین انتظار می رود از این ظرفیت در زمینه احیاء بافت فرهنگی تاریخی استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با اشاره به اعتبارات خوبی که از سوی شهرداری، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های خدمات رسان برای بافت فرهنگی تاریخی بوشهر درنظر گرفته شده است، افزود: امیدواریم با حضور فعال بسیج مهندسین، از تجارب و ظرفیت آنان در احیاء و بهسازی بافت تاریخی بهره مند شویم.

نیک‌روش در خصوص سیما و منظر شهری گفت: پیشنهاد شورا توجه ویژه به معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی و حذف نماهای رومی است، بنابراین کمیسیون سیما و منظر شهری در شهرداری تشکیل شده و نمای ساختمان های درگذرهای بالای ۱۶ متر می بایست در این کمیسیون که متشکل از اساتید دانشگاه، مشاوران، نماینده راه و شهرسازی و سایر دستگاه های متولی است، مجوز دریافت کنند.

وی به طرح تفصیلی شهر بوشهر اشاره کرد و افزود: این طرح هم اکنون به صورت کامل اجرایی نشده و درخواست ما اجرای کامل آن است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر از آمادگی شورا ، شهرداری وشهروندان برای اجرای کامل طرح تفصیلی در همه نقاط شهر بوشهر خبر داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما