شناسهٔ خبر: 56525000 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

استارلینک در بخشهایی از اوکراین قطع شد!

صاحب‌خبر -

ICTna.ir - براساس گزارشها سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک در بخش های قابل توجهی از اوکراین که هفته گذشته پس از امضای فرمانی توسط پوتین، به روسیه الحاق شده، طی هفته گذشته از دسترس خارج شده است، گفته می شود که عدم دسترسی به اینترنت مانع از تلاش برای عقب راندن نیروهای روسیه در این مناطق توسط نیروهای نظامی اوکراینی شده است.

starlink ukrine.jpg

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) انگجت، بنا بر گزارش ها، نیروهای نظامی اوکراین همزمان با آنکه سعی می کنند مناطق تحت اشغال روسیه را پس بگیرند، با قطعی گسترده دسترسی به استارلینک مواجه شده اند.  یک مقام دولت اوکراین گفت: برخی از قطعی ها، که گفته می شود باعث از دست دادن شدید ارتباطات در چند هفته گذشته شده است، زمانی رخ داد که سربازان از خط مقدم به قلمرو تحت کنترل روسیه و همچنین در طول مناطق جنگی، نفوذ کردند.
 
فایننشال تایمز.علت قطعی ها به طور آشکار هنوز مشخص نیست. Engadget برای نظر دادن با مالک Starlink SpaceX تماس گرفته است.
 
قطعی استارلینک در چهار منطقه ای که روسیه در ماه گذشته پس از همه پرسی ضمیمه کرد، گزارش شد که مشروعیت آنها مورد مناقشه قرار گرفته است. همانطور که فایننشال تایمز اشاره می کند، یک ضد حمله قابل توجه توسط اوکراین در آن مناطق مشاهده شده است.
 
گفته می شود که برخی از پایانه ها در مناطق نزدیک خاریف، کار نمی کنند. با این حال، طبق این گزارش، مقامات نظامی این هفته ادعا کردند که پایانه های Starlink در مناطق تازه آزاد شده در شرق ایزیوم و در جنوب خرسون کار می کنند.
 
سربازان اوکراینی از پایانه‌ها برای حفظ تماس، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و دریافت اطلاعات، استفاده می‌کنند. 
 
 

نظر شما