شناسهٔ خبر: 56522931 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

ترکیب سپاهان و پرسپولیس اعلام شد

ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان پس از شکست هوادار در یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل به دنبال پیروزی است.

صاحب‌خبر -

ورزش سه: براین اساس نفرات زیر از ساعت ۲۰ در ورزشگاه نقش جهان در ترکیب اصلی سپاهان بازی خواهند کرد: 

پیام نیازمند – امید نورافکن، رناتو داسیلویرا، محمد دانشگر، رامین رضائیان، مسعود ریگی، محمد قربانی، محمد کریمی، محمد علی‌نژاد، محمدرضا حسینی و شهریار مغانلو.

با شروع دوباره مسابقات لیگ برتر پس از تعطیلات فیفادی شاهد تغییرات عجیبی در ترکیب سپاهان بودیم که مهم‌ترین‌هایش حضور محمد قربانی و عیسی مرادی دو بازیکن ناشناخته طلایی‌پوشان در ترکیب اصلی دیدار برابر هوادار بود.

حالا چند روز پس از این مسابقه مورایس تیمش را در یکی دیگر از حساس‎‌ترین دیدارهای فصل مقابل پرسپولیس به میدان خواهد فرستاد. این مربی پرتغالی که در دیدار هفته اول مقابل استقلال نشان داد شاید بازی با تیم‌های بزرگ برایش راحت‌تر باشد، حالا در هفته هشتم باید تیمش را در مقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی آرایش بدهد که چندین مسابقه این تیم را طی هفته‌های اخیر با حضور در ورزشگاه‌های مختلف تماشا کرده و احتمالا حالا به شناخت خوبی از پرسپولیس و تفکرات کادر فنی این تیم دست یافته است و با دو تغییر نسبت به بازی قبلی تیمش را به مصاف سرخپوشان فرستاده است: 

در ادامه نگاهی داریم به ترکیب اصفهانی در حساس‌ترین دیدار فصل برای آنها: 

*بازگشت نیازمند به چارچوب دروازه

اگرچه پیام نیازمند در دیدار مقابل هوادار به دلیل حضور در اردوی تیم ملی از روی نیمکت پیروزی 2 بر 1 تیمش را تماشا کرد ولی در دیدار برابر پرسپولیس بار دیگر این دروازه‌بان با چارچوب دروازه سپاهان بازخواهد گشت.

خط دفاعی؛ بدون تغییر نسبت به دیدار برابر هوادار 

سپاهان در دقایق ابتدایی دیدار مقابل هوادار روی یک ضربه ایستگاهی و غفلت مدافعینش که در جایگیری اشتباه داشتند یک گل دریافت کرد ولی به نظر نمی‌رسد کادر فنی تغییرات مداوم در این منطقه  مهم از زمین را ادامه بدهد. با این وصف انتظار می‌رود در قلب خط دفاعی رناتو داسیلیویرا در کنار محمد دانشگر بازی کند و چپ و راست خط دفاعی هم به رامین رضائیان و امید نورافکن سپرده شود.

خط میانی؛ سورپرایز مورایس اینجاست

یکی از تغییرات عجیب ترکیب سپاهان مقابل هوادار حضور محمد قربانی در ترکیب اصلی بود؛ تصمیمی که به نظر می رسید در مصاف با پرسپولیس هم با توجه به عملکرد قابل قبول این هافبک جوان ادامه پیدا کند. یکی از برنامه‌های کادر فنی سپاهان از کار انداختن برنامه‌های بازیسازی پرسپولیس است و محمد قربانی با توجه به قدرت دوندگی و جنگندگی بالایی که در دیدار قبل از خود نشان داد احتمالا مهره مناسبی برای این تفکر کادر فنی سپاهان خواهد بود.

دو بازیکن دیگر در پست هافبک میانی مسعود ریگی ( به عنوان تک هافبک تدافعی تیم) و محمد کریمی ( به عنوان زوج قربانی در پست هافبک تهاجمی) خواهند بود که وظایف سختی را در مصاف با پرسپولیس بر دوش خواهند کشید.

خط آتش؛ شهریار برمی‌گردد

عملکرد محمدرضا حسینی و محمد علی‌نژاد در 30 دقیقه ابتدایی دیدار برابر هوادار به نحوی بود که مورایس تصمیم به عوض کردن جای این دو بازیکن گرفت. پس از این تغییر تاکتیکی شرایط بهتر شد و به ویژه محمدرضا حسینی توانست فضای بیشتری پیدا کند. علی‌نژاد هم چند دقیقه بعد موفق به گرفتن یک پنالتی بسیار مهم شد که با ضربه رامین رضائیان به گل پیروزی بخش سپاهان تبدیل شد. 

در مصاف با پرسپولیس مطابق انتظار شاهد تغییری در آرایش این دو بازیکن نیستیم و کامسوبا و فرشاد احمدزاده پشت خط این دو بازیکن مانده اند.

دیگر تغییر مهم مورایس در مصاف با هوادار نیمکت نشینی شهریار مغانلو و حضور عیسی مرادی بود که در مقابل پرسپولیس ادامه پیدا نکرده و شهریار در مصاف با تیم سابقش بار دیگر به ترکیب اصلی باخواهد گشت تا در کنار حسینی و علی‌نژاد سه مهاجم سپاهان مقابل پرسپولیس باشند.

ترکیب پرسپولیس برابر سپاهان

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، مهدی ترابی، سعید صادقی، محمد عمری و یورگن لوکادیا

 

 

نظر شما