شناسهٔ خبر: 56517449 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

بایدن: پوتین درباره استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی جدی است

رییس جمهور آمریکا درباره تهدیدهای هسته‌ای پوتین گفت: پوتین هنگامی که از بکارگیری احتمالی سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی یا سلاح‌های بیولوژیک و شیمیایی صحبت می‌کند، شوخی نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ به نقل از روسیا الیوم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی شوخی نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، جو بایدن در اشاره به تهدیدات هسته‌ای گفت: اگر اوضاع به همین منوال پیش برود برای نخستین بار از زمان بحران موشک‌های کوبا، ما با تهدید سلاح هسته‌ای مواجه هستیم.

بایدن همچنین افزود که زمان زیادی برای تلاش جهت حفظ انسجام ناتو صرف شده است و تغییرات زیادی روی می‌دهد، اما به ماهیت این تغییرات اشاره‌ای نکرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که «تا حدودی پوتین را به خوبی می‌شناسد و او هنگامی که از بکارگیری احتمالی سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی یا سلاح‌های بیولوژیک و شیمیایی صحبت می‌کند، شوخی نمی‌کند».

بایدن همچنین گفت که از میزان آسیب زیادی که دولت سابق این کشور به سیاست خارجی واشنگتن وارد کرده اطلاع نداشته است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفته بود: روسیه هیچ‌کس را با سلاح‌های هسته‌ای تهدید نمی‌کند؛ ما این سلاح‌ها را در اختیار داریم و همه باید این را بدانند و در صورت لزوم از آن برای حفاظت از حاکمیت کشور خود استفاده خواهیم کرد.

پوتین در ادامه درباره خط قرمز‌های مسکو و احتمال حمله به مراکز تصمیم گیری در کی یف توضیح داد: در مورد این خط قرمزها، اجازه دهید نظرم را نزد خودم نگه دارم، زیرا این حوزه‌ای است که قبل از هر چیز باید به رهبری نظامی و سیاسی کشور واگذار شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: اقدامات روسیه در دنباس بر خلاف اقدامات آمریکا در لیبی و عراق کاملاً قانونی است.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما